خدمتی جدید از نت وب

netwebco.com

MAGENTO

متن باز، معماری انعطاف پذیر

نسخه ی جدید مجنتو انعطاف پذیری بی نظیری به چشم انداز تجارتآنلاین میدهد

لذت خرید آنلاین

مجنتو جدید ،تجربه‌ی لذت بخش خرید از فروشگاه های اینترنتی

سرعت بیشتر ،کیفیت بالاتر

با افزایش بهره‌وری بدون نیاز به افراد بیشتر ،کیفیت بالاتری در مدیریت را تجربه کنید

نت وب مجنتو2019-06-11T10:10:30+00:00

همه چیز درباره‌ی مجنتو

همه چیز درباره‌ی مجنتو

معرفی مجنتو : برای شروع هر کاری باید ابزار تخصصیشو شناخت و ازش استفاده کرد! مجنتو یکی از تخصصی ترین ابزار هایی هست که برای ساخت فروشگاه اینترنتی میشه استفاده کرد! اما ابزار تخصصی نیاز به یه اپراتور متخصص هم داره تا بشه به بهترین شکل از تمام مزایای این ابزار استفاده کرد. نت وب تیمشو از افراد متخصصی تشکیل داده که میتونن تو هر لحظه کنارتون باشن!

برای دیدن جزییات روی هر عکس لمس کنید!

توسعه فروشگاه

توسعه فروشگاه

شما به راحتی میتونید فروشگاهتونو گسترش بدید

توسعه فروشگاه

توسعه فروشگاه شمارو یک قدم از بقیه جلو میندازه.با استفاده از روش های حمل و ارسال ، پرداخت ،حسابداری و پلاگین های بازاریابی برای تبلیغ محصولات که در مجنتو وجود داره میتونید به راحتی کسب و کارتون رو گسترش بدید.

مدیریت فروشگاه مجنتو

مدیریت چند فروشگاه

شما میتونید چند فروشگاه با کالاهای مختلف داشته باشید

مدیریت چند فروشگاه

از ویژگی های جالب مجنتو اینه که میتونید چنتا فروشگاهو با هم مدیریت کنید ، یعنی میتونید فروشگاه های مختلف با اجناس مختلف داشته باشید اما انبار داری و صورت حساب ها و جزئیات رو با به راحتی با مجنتو مدیریت کنید.

فروشگاه بین المللی مجنتو

فعالیت بین المللی

مجنتو بهتون کمک میکنه تا در چند کشور فعالیت کنید

فعالیت بین المللی

مجنتو در کشور های مختلف فروشگاه اینترنتی شمارو فعال میکنه و بر اساس کشور مشتری ، زبان فروشگاه شمارو تغییر میده تا بیشترین رضایت مشتری رو داشته باشید و کاربر های بیشتری بتونن از فروشگاهتون خرید کنن!!

حسابداری مجنتو

حسابداری

مجنتو با بیشتر از نرم افزار های حسابداری هماهنگ میشه!

حسابداری

احتمالا برای کالاهای فروخته شده یا موجود در انبار یا صورت حساب هاتون از نرم افزار استفاده میکنید. مجنتو با تعداد زیادی از این نرم افزار ها هماهنگ میشه تا بتونید تجربه یک مدیریت بدون مرز روی فروشگاهتون داشته باشید!

کاربرپسندی مجنتو

کاربر پسند

امکانات لازم برای مدیریت فروشگاهتون

کاربر پسند

محیط ساده که شامل تمام امکانات میشه میتونه بهترین میز مدیریت برای فروشگاهتون باشه، مجنتو در عین حال که تخصصی و پر از امکاناته، شما به سادگی میتونید از ویژگی های میز مدیریت فروشگاهتون استفاده کنید!

توسعه دهندگان فروشگاه آنلاین

توسعه دهندگان فروشگاه آنلاین

نسخه ی عمومی مجنتو یک اسکریپت متن بازه که توسعه دهنده ها میتونن به راحتی اونو ویرایش کنن و فروشگاه منحصر به فردی بسازن، یعنی شما میتونید علاوه بر امکانات بیشمار مجنتو ویژگی هایی که در مجنتو موجود نیست رو به راحتی بهش اضافه کنید . تازه هزاران توسعه دهنده مجنتو وجود داره که ویژگی های خاص طراحی کردن و در اختیار عموم قرار دادن ! با ما همراه باشید با معرفی مجنتو از ابتدا تا ریزترین جزییات!

مجنتو از آغاز

مجنتو یک CMS بازمتن مخصوص کار تجارت الکترونیک است که با مجوز Open Software License (OSL) v3.0 منتشر می‌شود. اولین نسخه‌ی آن در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و دو سال بعد نسخه‌ی Enterprise آن هم توسط شرکت پشتیبان آن یعنی Varian به فروش گذاشته شد. شرکت Varian ابتدا تصمیم گرفت یک CMS بر پایه‌ی osCommerce منتشر کند اما کمی بعد نظرش عوض شد و CMS مخصوص خود را از ابتدا بر پایه‌ی Zend Framework توسعه داد. تا امروز بیش از ۶۰ هزار فروشگاه (از جمله فروشگاههای برندهای مطرحی چون Lenovo، Nokia، Skype، Adidas و Samsung) از این CMS استفاده می‌کنند. دیدن لیست قابلیتهای این CMS شاید بتواند این محبوبیت را توجیه کند.مجنتو یکی سیستم فروشگاه ساز اینترنتی متن باز و رایگان است که بر اساس قرارداد gnu/gpl منتشر شده است. البته مجنتو نسخه های تجاری نیز دارد که قیمت زیادی دارد ولی لزوما برای راه اندازی یک فروشگاه جامع و قدرتمند نیازی به استفاده از نسخه تجاری مجنتو نیست. نسخه رایگان مجنتو به تنهایی تمامی نیاز های شما را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برطرف می سازد.مجنتو با زبان php و بر پایه فریمورک قدرتمند zend برنامه نویسی شده است. مجنتو نیز مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا امکان توسعه دارد و در صورتی که شما یک برنامه نویس یا توسعه دهنده باشید به راحتی میتوانید مجنتو را متناسب با نیاز خود توسعه دهید.اگر شما قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی قوی و آینده دار دارید دو راه را میتوانید انتخاب نمایید. منظور از فروشگاه قوی و آینده دار این است که میخواهید فروشگاهی راه اندازی نمایید که علاوه بر توسعه کسب و کار خود ، سال ها از آن استفاده نمایید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی اصطلاحا به صورت فصلی راه اندازی می شوند و بعد از گذشت مدتی مدیر فروشگاه با مشکلاتی مواجه می شود که معمولا باعث تعطیلی فروشگاه می شود.

افزایش فروش

در تمام دنیا تخفیف دادن روشی برای بالا بردن سود کل فروشگاه است. بخاطر این مورد در مجنتو مشکلی نیست. و شما می‌توانید تخفیفها را برای دسته کالای خاص، گروه مشتری خاص (مثل خوش‌خریدها)، مدت زمان خاص (مثل عیدها و غیره) یا محصول ویژه اعمال کنید. نحوه‌ی اعمال آن هم قابل تنظیم است .به صورت درصد یا مقدار معین، و یا حمل رایگان. مجنتو به شما اجازه می‌دهد تخفیف را به شکل «x تا بخر y تا ببر»، «x تا بخر y تا را با تخفیف ببر»، یا «x تا بخر y درصد یا تومان تخفیف بگیر» هم اعمال کنید تا احساس محدودیت نکنید. علاوه بر این تخفیف برای محصولات همراه هم (مثل فروش یک کتاب به همراه حل‌المسائل آن) نیز امکان‌پذیر است.برای اینکه محصولات را در دیدرس مشتریها قرار دهید می‌توانید بخش «پر فروش ترینها»، «پر بازدیدترینها» یا «جدید ترینها» را هم در سایت فعال کنید یا برای آنها خوراک جداگانه‌ای بگذارید. علاوه بر این امکان مقایسه‌ی محصولات هم وحود دارد و می‌توانید کالاهایی را که بیشتر با هم مقایسه شده‌اند را نیز به مشتری نشان دهید. امکان پیشنهاد محصولات در بخش جستجو هم قابلیت دیگری است که می‌تواند مشتری را به سمت خرید یک کالا هدایت کند.امکان فرستادن کاتالوگ یک کالا به دوستان از طریق ایمیل هم یکی دیگر از راههای افزایش مشتری است. علاوه بر این مشتریها می‌توانند یک لیست آرزو برای خود داشته باشند که دوستانشان آن را ببینند و یا خود، آن را به دوستانشان ایمیل کنند.یک روش دیگر برای افزایش فروش افزودن قابلیت شخصی سازی کالاهاست. به عنوان مثال شرکت اپل در فروشگاه خود به شما اجازه می‌دهد متن دلخواهی پشت آیپادتان حک کنید (مثلا اسمتان). شما هم می‌توانید قابلیتی شبیه همین به کاربر خود بدهید تا احساس وفاداری او به کالای خود را افزایش دهید. امکان گزینش رنگ و اندازه و… هم فراهم شده است.اهمیت اینترنت موبایلی هم از دید مهندسان شرکت Varian پنهان نمانده است. برای ایم موضوع یک نسخه‌ی موبایلی هم برای مجنتو طراحی شده است که البته تمرکز آن بر آیفون و در واقع iOS است.

مدیریت ویژه

بهترین قسمت مجنتو همواره قابلیت چند-سایتی بخش مدیریت است، به عبارت دیگر از یک بخش واحد می‌توانید همزمان چند سایت را کنترل نمایید. در مورد هر سایت می‌توانید به لطف هماهنگ بودن خودکار مجنتو با Google Analytics آمار تقریبا همه چیز را ببینید؛ یعنی آمار فروش، آمار بازدیدهای هر کالا و پر بازدیدترین کالاها و دسته‌ها، آمار خریدهای هر مشتری و بهترینهای آنها، آمار استفاده از تخفیفها و کوپنها، آمار استفاده از روش های حمل مختلف، آمار عبارتهای جستجو شده، آمار سبد خریدهای ترک شده، آمار مالیاتها و موجودی انبار.در قسمت مدیریت کالا هم دست شما کاملا باز است. اگر برای شما مهم است که محصولات شما در Google Product Search راحت تر پیدا شوند می‌توانید از هماهنگی خودکار مجنتو با Google Base استفاده کنید. برای تمامی کالاها تنظیمات بسیار زیاد و نا محدودی وجود دارد (مانند رنگ و…) و می‌توانید تعداد عکسهای نامحدودی بگذارید و از قابلیت زوم خودکار مجنتو برای نمایش آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید تنظیم کنید که به طور خودکار روی همه‌ی عکسها یک واتر مارک قرارداده شود. نوع کالاها هم قابل تنظیم است علاوه بر کالاهای فیزیکی، می‌توانید کالاهای مجازی (مانند خدمات و غیره) و کالاهای قابل دانلود را هم در فروشگاه خود به فروش بگذارید. نحوه‌ی نمایش یک کالا یا یک دسته‌ی خاص از کالاها هم می‌تواند مستقل از کل سایت تغییر کند.مجنتو بیش از ۶۰ زبان را پشتیبانی می‌کند، ترجمه‌ و محلی سازی آن بسیار راحت است و می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. می‌توانید چند ارز مختلف تعریف کنید و نرخ مالیات را تنظیم کنید.اگر بخواهیم از نظر فنی هم دقیقتر شویم، مجنتو ویژگیهای خوبی دارد. امکان نمایش URLهای زیبا، تولید نقشه‌ی سایت به طور اتوماتیک، تولید نقشه‌ی سایت گوگل و ابزارهای SEO داخلی، یک دسته از این ویژگیها هستند. وجود APIهایی برای اتصال برنامه‌های ثالث هم اجازه‌ی گسترش بیشتر آن را می‌دهد. خوشبختانه آپگرید آن تنها با یک کلیک است و از این جهت دچار زحمتی نمی‌شوید. برای راحتی بیشتر مدیر سایت، دو خوراک ویژه تهیه شده است: خوراک سفارشهای جدید و خوراک کالاهایی که موجودی انبار آنها کم شده است. شاید این دو خوراک به کار شما بیایند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اگر شما قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی قوی و آینده دار دارید دو راه را میتوانید انتخاب نمایید. راه اول : استفاده از سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی مانند مجنتو ، پرستا شاپ ، اوپن کارت و … که میتوانید بسته به نیازمندیها و بودجه خود یکی از این سیستم ها را انتخاب نمایید. راه دوم : طراحی اختصاصی یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از یک تیم برنامه نویس و پشتیبانی قوی.

در دنیا هر دو روش مرسوم است و مورد استفاده قرار میگیرد. به طور مثال فروشگاه اینترنتی دیجی کالا توسط یک تیم برنامه نویسی قوی ایجاد شده و پشتیبانی می شود یا فروشگاه اینترنتی فاینال و لنوو توسط سیستم فروشگاهی مجنتو راه اندازی شده اند.متاسفانه در دنیای تجارت به دلیل برتری بر رقبا و سود بیشتر اطلاعاتی که در مورد سیستم ها و نرم افزار های متن باز ارائه شده به طور ۱۰۰ درصد قابل استناد نیست ولی چیزی که کاملا واضح و روشن است این است که به هیچ عنوان رایگان و اوپن سورس بودن یک سیستم ملاک تعیین برتری یا ضعف یک سیستم نیست. پس با خیال آسوده با توجه به سطح بودجه و نیاز خود برای انتخاب بهترین سیستم فروشگاهی اقدام کنید.برای مجنتو نیز مانند سایر سیستم های مدیریت محتوای متن باز قالب ها و افزونه های زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده نمایید. لازم به ذکر است بر خلاف آنچه که تصور می شود علیرغم اینکه مجنتو رایگان است ولی شما برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید متحمل هزینه های زیادی بشوید که البته این هزینه ها در هر صورت از طراحی یک فروشگاه اختصاصی توسط یک تیم برنامه نویسی به مراتب کمتر است.به طور مثال شاید شما بتوانید برای شروع کار مجنتو را بر روی یک هاست اشتراکی نصب و فروشگاه خود را راه اندازی نمایید ولی پس از گذشت مدت کوتاهی که فروشگاه شما رونق گرفت و بازدیدکنندگان آن بیشتر شد مجبور خواهید بود که فروشگاه خود را به یک سرور منتقل نمایید که این کار برای شما شامل هزینه میشود یا برای بهینه سازی و طراحی یک قالب مناسب باید هزینه آن را به یک طراح بدهید تا قالب را برای شما طراحی کند.

امکانات پرداخت و حمل و نقل

زمانی که یک نفر قصد دارد از فروشگاه اینترنتی شما کالایی بخرد یکی از راههای پشیمان شدن او، دیدن پروسه‌ی سخت و طولانی ثبت نام در سایت شماست. اما با مجنتو می‌توانید این مانع را از سر راه او بردارید: پرداخت نهایی می‌تواند تنها در یک صفحه، بدون نیاز به ثبت نام انجام شود. تمام مراحل خرید هم بسیار امن و تحت SSL انجام می‌شوند. در مورد روشهای پرداخت و حمل هم محدودیتی وجود ندارد و با استفاده از افزونه‌ها مختلف می‌توانید روشهای مختلفی در اختیار خریداران بگذارید یا بعضی از روشها را بر اساس منطقه‌ی جغرافیایی خریدار، غیر فعال کنید.حتی برای دادن هدیه هم امکانات زیادی هست. مشتری می‌تواند خریدهای خودش را به چند آدرس مختلف بفرستد و برای هر یک از بسته‌ها یا حتی هر یک از کالاها، یک متن انتخاب کند که روی آن نوشته شود. می‌توانید برای فروشگاه خود کارت هدیه هم درست کنید! مشتریها می‌توانند تاریخچه‌ی سفارشهای خود را ببینند و اگر خواستند، سفارشهای قبلی خود را تجدید کنند. امکان ذخیره‌ی آدرس و روش پرداخت و حمل پیش‌فرض هم وجود دارد تا کار خریداران کمتر شود.در کنار تمام این امکانات با استفاده از مجنتو و نصب ماژول های مختلف میتوانید به تعداد نامحدودی امکنات دسترسی داشته باشید که فرایند خرید را برای شمتری به فرایندی لذت بخش و آسان تبدیل کند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان نت وب تماس بگیرید.

از آغاز

چرا دیر شد..؟

ویژگی ها و معماری جدید

متن باز و منعطف

جذابیت در خرید

چابکی و بهره وری کسب وکار

مقیاس پذیری و بهبود عملکرد

پرداخت امن

تعمیر،نگهداری و ارتقا آسانتر

حل مشکلات

نتیجه گیری

اعلام انتشار مجنتو ۲ به سال ۲۰۱۰ برمی گردد. برنامه ریزی شده بود که در سال ۲۰۱۱ منتشر شود، ولی این برنامه به تاخیر افتاد و به سال ۲۰۱۵ موکول شد. بالاخره در اواخر ۲۰۱۴ بود که در “وبینار توسعه نسخه بتا مجنتو ۲” اعلام شد که امکان عضویت در گیت هاب و استفاده از نسخه آلفا فراهم شده است. بدلیل تاخیرهای انجام شده، توسعه دهندگان خوشبین نبودند ولی الان وضع فرق کرده است.آلن مک گریگور(مدیر توسعه مجنتو) در یک توییت اعلام کرد که: مجنتو ۲ ارزش انتظار کشیدن را دارد! اگر چه نسخه اول این پلتفرم قطعا تغییر خواهد کرد ولی چشم انداز خوبی برای توسعه دهندگان و صاحبان کسب و کار فراهم خواهد شد. این نسخه یک گام به جلو است که میتواند سهم مجنتو از بازار تجارت الکترونیک را گسترش دهد.از مهمترین تغییرات میتوان به بهبود عملکرد مدیریتی ، رفع مشکلات درگاه پی پال و بهبود عملیات و رفع نواقص در صفحه پرداخت اشاره کرد .

در سال ۲۰۱۱ مجنتو به eBay پیوست. که این مورد میتواند زمان زیادی را برای سازماندهی مجدد مجنتو گرفته باشد.برخی از مدیران ارشد مجموعه، شرکت را ترک کردند که این میتواند باعث سردرگمی بیشتر در مدیریت مجنتو بوده باشد.مجتمع سازی سه مرکز توسعه در اکراین نیز یکی از موارد زمان بر، در مجنتو بود.این مورد ممکن است زیاد مورد توجه نباشد، ولی شایعه سازگار سازی مجنتو با دیگر پلتفرم های میتواند یکی دیگر از این دلایل باشد.

تکنولوژی های جدید(MODERN TECHNOLOGIES) کارایی و بازدهی(PERFORMANCE AND SCALABILITY) اختصاصی سازی(CUSTOMIZATION) همگام‌سازی خارجی(EXTERNAL INTEGRATION) نصب و بروزرسانی (INSTALLATION AND UPRGADES) کیفیت کد* و تست(CODE QUALITY AND TESTING)

نسخه جدید، زیر بنای معماری نسل بعدی را ارائه می دهد که انعطاف پذیری بی نظیری به چشم انداز تجارت آنلاین می دهد. ویژگی هایی از قبیل برنامه نویسی ماژولار که به راحتی و سادگی در اختصاصی سازی می انجامد، افزایش سرعت پیاده سازی که به کاهش مدت توسعه و همچنین شروع سریع فروش می انجامد و در نهایت افزایش انعطاف در برابر استفاده از اکوسیستم ابری. افزایش کارآمدی APIهای مجنتو براحتی به شما اجازه اتصال و ایجاد راهکارهای third party(شخص ثالث) میدهد و قابلیت ایجاد تم های متعدد با زبانهای متفاوت بصورت یکجا از دیگر قابلیتهای جدید مجنتو است. وجود طیف گسترده ای از ماژولها در مجنتو و همچنین قابلیت فعال سازی آنها، امکان رشد سریع و ارزان فروشگاه را به شما عرضه می کند.

یکی از اصلی ترین مواردی که در مجنتو ۲ در نظر گرفته شده است، ایجاد جذابیت برای تجربه خرید برای انواع وسایل، از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و … است. قابلیت طراحی واکنش‌گرا قالب فروشگاه، سریع ترین راه ممکن برای فروش در هر زمان و هر مکان را ارائه می دهد.دیگر قابلیت ایجاد شده استفاده از ویدئو برای معرفی محصولات بصورت توکار است که شما میتوانید ویدئو های خود را از Youtube و Vimeo به اشتراک بگذارید. افزایش سادگی در مراحل خرید و تسویه حساب مشتری، با استفاده از قابلیت اختصاصی سازی و کاهش تعداد قدمهای تسویه حساب. همچنین سادگی در ایجاد حساب کاربری جدید که تنها با یک کلیک میتواند در فروشگاه عضو شده و امکان پیگیری خریدهای مشتری را به شما خواهد داد.

فروشگاه ساز مجنتو، شما را قادر می سازد که با افزایش کارایی فروشگاه و رسیدگی خوب، بدون افزایش تعداد افراد تیم فروش، رشد موثری در فروش ایجاد کنید؛ این مورد اخیر انقلابی در تجربه خرید آنلاین بوجود میاورد. محیط مدیریت جدید بدلیل سادگی و همچنین رابط کاربری مناسب تر، علاوه بر افزایش سرعت استفاده، امکان یادگیری سریع را برای اعضا جدید تیم بهمراه خواهد داشت. این محیط بدلیل واسط کاربر مناسب برای دستگاه های تاچ، امکان پیگیری سریع را به مدیر فروشگاه خواهد داد.بهبود ابزار تجاری شما را قادر می سازد که رشد فروشگاه را با سرعت جلو ببرید. شما میتوانید بدون زحمت، نحوه نمایش و دسترسی سریع به اطلاعات مهم فروشگاه و … را سفارش سازی کنید و همان لحظه خروجی آن را روی فروشگاه مشاهده کنید. نحوه ایجاد محصول، خیلی سریعتر شده و براحتی میتوانید در چندین مرحله محصول را به فروشگاه اضافه کنید و همچنین قابلیت ورود محصولات(import) چهار برابر سریع تر شده است.

پلتفرم جدید مجنتو سرعت لود صفحات فروشگاه را تا ۵۰ درصد بهبود داده است گه شامل صفحات کاتالوگ، خرید و تسویه حساب می شود که در نهایت باعث رضایت بیشتر مشتری و افزایش فروش خواهد شد. استفاده از ساختار Apache Varnish برای کش کردن محتوای صفحات و افزایش کارایی، بهبود کدهای برنامه و تصاویر که به افزایش سرعت لود فروشگاه می انجامد.

در مجنتو جدید، از روشهای جدید برای پرداخت های پی پال، … استفاده شده و همچنین در مجنتو شرکتی(Enterprise) نیز چندین روش پرداخت جدید اضافه شده است.

در نهایت، بدلیل وجود معماری قابل انعطاف، پیچیدگی و هزینه زیاد نگهداری و بروزرسانی کاهش یافته است و بروزرسانی را ساده کرده است. این بدین معنی است که میتوانید قابلیتهای متعدد را با هم ترکیب کرده و به فروش بالاتر دست یابید.

بروز رسانی سیستم در حال حاضر محتوای پوشه var/session را نادیده میگرد.شما برای اجرای دستورات مجنتو نیاز به composer.json نخواهید داشت.نصب مجنتو در صورتی که پورت دیتابیس سرور غیر پیشفرض باشد به مشکل بر نمیخورد.امکان حذف در زمانی که مجنتو به صورت کامل نصب نشود و بسیاری مشکلات دیگر که رفع شده است .

در نهایت، مجنتو ۲ به مراتب بهتر از مجنتو ۱ است. البته در حال حاضر فقط از لحاظ اضافه شدن امکانات خوب و کاربردی. در مورد کارایی و سرعت، منتظر پست‌های بعدی باشید. ما از همین الان در حال نصب مجنتو ۲ و تست کردن ویژگی‌های مختلف آن هستیم تا در هنگام انتشار نسخه‌ی نهایی آن بتوانیم هرچه سریع‌تر به نسخه‌ی بالاتر مهاجرت کنیم. نسخه‌ای که امیدواریم بالاخره بعد از سه سال نور روز را به چشم ببیند.


قابلیت های مجنتو

قابلیت های مجنتو

برخلاف یک فروشگاه عادی ، فروشگاه آنلاین به شما دید بزرگتری برای کسب مشتریان بیشتر میدهد. در فروشگاه آنلاین شما علاوه بر فروش محلی می توانید در سطح کشور نیز فروش داشته باشید و یا حتی در سطح بین الملل ، چرا که نه! هنگامی که شما تصمیم به داشتن فروشگاه آنلاین می گیرید، یک مشکل وجود دارد: کدام پلت فرم را بهتره استفاده کنید؟ پلت فرم اختصاصی ، پلت فرم های تجارت الکترونیک سورس باز مانند مجنتو ، پرستاشاپ ،OpenCart کدام را اتنخاب کنید؟اجازه بدهید به برخی از این گزینه ها نگاهی بیندازیم.(کلیک کنید!)

اعلام انتشار مجنتو ۲ به سال ۲۰۱۰ برمی گردد. برنامه ریزی شده بود که در سال ۲۰۱۱ منتشر شود، ولی این برنامه به تاخیر افتاد و به سال ۲۰۱۵ موکول شد. بالاخره در اواخر ۲۰۱۴ بود که در “وبینار توسعه نسخه بتا مجنتو ۲” اعلام شد که امکان عضویت در گیت هاب و استفاده از نسخه آلفا فراهم شده است. بدلیل تاخیرهای انجام شده، توسعه دهندگان خوشبین نبودند ولی الان وضع فرق کرده است.آلن مک گریگور(مدیر توسعه مجنتو) در یک توییت اعلام کرد که: مجنتو ۲ ارزش انتظار کشیدن را دارد! اگر چه نسخه اول این پلتفرم قطعا تغییر خواهد کرد ولی چشم انداز خوبی برای توسعه دهندگان و صاحبان کسب و کار فراهم خواهد شد. این نسخه یک گام به جلو است که میتواند سهم مجنتو از بازار تجارت الکترونیک را گسترش دهد.از مهمترین تغییرات میتوان به بهبود عملکرد مدیریتی ، رفع مشکلات درگاه پی پال و بهبود عملیات و رفع نواقص در صفحه پرداخت اشاره کرد .

در سال ۲۰۱۱ مجنتو به eBay پیوست. که این مورد میتواند زمان زیادی را برای سازماندهی مجدد مجنتو گرفته باشد.برخی از مدیران ارشد مجموعه، شرکت را ترک کردند که این میتواند باعث سردرگمی بیشتر در مدیریت مجنتو بوده باشد.مجتمع سازی سه مرکز توسعه در اکراین نیز یکی از موارد زمان بر، در مجنتو بود.این مورد ممکن است زیاد مورد توجه نباشد، ولی شایعه سازگار سازی مجنتو با دیگر پلتفرم های میتواند یکی دیگر از این دلایل باشد.

تکنولوژی های جدید(MODERN TECHNOLOGIES)
کارایی و بازدهی(PERFORMANCE AND SCALABILITY)
اختصاصی سازی(CUSTOMIZATION)
همگام‌سازی خارجی(EXTERNAL INTEGRATION)
نصب و بروزرسانی (INSTALLATION AND UPRGADES)
کیفیت کد* و تست(CODE QUALITY AND TESTING)

نسخه جدید، زیر بنای معماری نسل بعدی را ارائه می دهد که انعطاف پذیری بی نظیری به چشم انداز تجارت آنلاین می دهد. ویژگی هایی از قبیل برنامه نویسی ماژولار که به راحتی و سادگی در اختصاصی سازی می انجامد، افزایش سرعت پیاده سازی که به کاهش مدت توسعه و همچنین شروع سریع فروش می انجامد و در نهایت افزایش انعطاف در برابر استفاده از اکوسیستم ابری. افزایش کارآمدی APIهای مجنتو براحتی به شما اجازه اتصال و ایجاد راهکارهای third party(شخص ثالث) میدهد و قابلیت ایجاد تم های متعدد با زبانهای متفاوت بصورت یکجا از دیگر قابلیتهای جدید مجنتو است. وجود طیف گسترده ای از ماژولها در مجنتو و همچنین قابلیت فعال سازی آنها، امکان رشد سریع و ارزان فروشگاه را به شما عرضه می کند.

یکی از اصلی ترین مواردی که در مجنتو ۲ در نظر گرفته شده است، ایجاد جذابیت برای تجربه خرید برای انواع وسایل، از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و … است. قابلیت طراحی واکنش‌گرا قالب فروشگاه، سریع ترین راه ممکن برای فروش در هر زمان و هر مکان را ارائه می دهد.دیگر قابلیت ایجاد شده استفاده از ویدئو برای معرفی محصولات بصورت توکار است که شما میتوانید ویدئو های خود را از Youtube و Vimeo به اشتراک بگذارید. افزایش سادگی در مراحل خرید و تسویه حساب مشتری، با استفاده از قابلیت اختصاصی سازی و کاهش تعداد قدمهای تسویه حساب. همچنین سادگی در ایجاد حساب کاربری جدید که تنها با یک کلیک میتواند در فروشگاه عضو شده و امکان پیگیری خریدهای مشتری را به شما خواهد داد.

فروشگاه ساز مجنتو، شما را قادر می سازد که با افزایش کارایی فروشگاه و رسیدگی خوب، بدون افزایش تعداد افراد تیم فروش، رشد موثری در فروش ایجاد کنید؛ این مورد اخیر انقلابی در تجربه خرید آنلاین بوجود میاورد. محیط مدیریت جدید بدلیل سادگی و همچنین رابط کاربری مناسب تر، علاوه بر افزایش سرعت استفاده، امکان یادگیری سریع را برای اعضا جدید تیم بهمراه خواهد داشت. این محیط بدلیل واسط کاربر مناسب برای دستگاه های تاچ، امکان پیگیری سریع را به مدیر فروشگاه خواهد داد.بهبود ابزار تجاری شما را قادر می سازد که رشد فروشگاه را با سرعت جلو ببرید. شما میتوانید بدون زحمت، نحوه نمایش و دسترسی سریع به اطلاعات مهم فروشگاه و … را سفارش سازی کنید و همان لحظه خروجی آن را روی فروشگاه مشاهده کنید. نحوه ایجاد محصول، خیلی سریعتر شده و براحتی میتوانید در چندین مرحله محصول را به فروشگاه اضافه کنید و همچنین قابلیت ورود محصولات(import) چهار برابر سریع تر شده است.

پلتفرم جدید مجنتو سرعت لود صفحات فروشگاه را تا ۵۰ درصد بهبود داده است گه شامل صفحات کاتالوگ، خرید و تسویه حساب می شود که در نهایت باعث رضایت بیشتر مشتری و افزایش فروش خواهد شد. استفاده از ساختار Apache Varnish برای کش کردن محتوای صفحات و افزایش کارایی، بهبود کدهای برنامه و تصاویر که به افزایش سرعت لود فروشگاه می انجامد.

در مجنتو جدید، از روشهای جدید برای پرداخت های پی پال، … استفاده شده و همچنین در مجنتو شرکتی(Enterprise) نیز چندین روش پرداخت جدید اضافه شده است.

در نهایت، بدلیل وجود معماری قابل انعطاف، پیچیدگی و هزینه زیاد نگهداری و بروزرسانی کاهش یافته است و بروزرسانی را ساده کرده است. این بدین معنی است که میتوانید قابلیتهای متعدد را با هم ترکیب کرده و به فروش بالاتر دست یابید.

بروز رسانی سیستم در حال حاضر محتوای پوشه var/session را نادیده میگرد.شما برای اجرای دستورات مجنتو نیاز به composer.json نخواهید داشت.نصب مجنتو در صورتی که پورت دیتابیس سرور غیر پیشفرض باشد به مشکل بر نمیخورد.امکان حذف در زمانی که مجنتو به صورت کامل نصب نشود و بسیاری مشکلات دیگر که رفع شده است .

در نهایت، مجنتو ۲ به مراتب بهتر از مجنتو ۱ است. البته در حال حاضر فقط از لحاظ اضافه شدن امکانات خوب و کاربردی. در مورد کارایی و سرعت، منتظر پست‌های بعدی باشید. ما از همین الان در حال نصب مجنتو ۲ و تست کردن ویژگی‌های مختلف آن هستیم تا در هنگام انتشار نسخه‌ی نهایی آن بتوانیم هرچه سریع‌تر به نسخه‌ی بالاتر مهاجرت کنیم. نسخه‌ای که امیدواریم بالاخره بعد از سه سال نور روز را به چشم ببیند.

برای دیدن جزییات روی هر عکس لمس کنید!

صورتحساب ها و حسابداری

مدیریت چند فروشگاه

معماری انعطاف پذیر

امکانات اولیه مجنتو

  • دریافت هزینه حمل و نقل بصورت آنلاین از موسسات پستی وامکان حمل اقلام سفارش به چندین نشانی
  • امکان پیگیری وضعیت سفارش از طریق بخش مشتریان
  • ایجاد تعرفه یکسان حمل بر اساس سفارش یا هرقلم کالا وتعریف قواعد اعمال حمل رایگان
  • تعرفه جدولی حمل براساس وزن ،کل خرید و مقصد محموله
  • تعرفه جدولی بر اساس تعداد اقلام سفارش و مقصد محموله
  • پشتیبانی از چندین زبان ، چندین واحد پول
  • پشتیبانی از تعرفه مالیاتی بر اساس منطقه جغرافیایی
  • امکان تعریف کشورهای مجاز جهت ثبت نام ، قابل انتخاب به عنوان مقصد محموله
  • اعمال گزینه حمل رایگان براساس معیارهای قابل تنظیم
  • قیمت گذاری چند سطحی براساس حجم خرید و تعریف محصولات همراه جهت افزایش حجم فروش
  • قیمت گذاری براساس گروه مشتریان و ایجاد صفحات مخصوص حراجی و تخفیفات
  • امکان انتخاب محصولات اضافی در صفحه سبد خریدوارائه ابزار جهت معرفی و تبلیغ کالا‌های جدید
  • امکان انتخاب محصولات مکمل در صفحه اختصاصی محصول
  • امکان تعیین ارسال به دوستان صرفا برای مشتریان یا کلیه بازدیدکنندگان
  • ارائه خبرمایه ها (RSS Feeds) از محصولات جدید ، فروش استثنایی و برچسب
  • امکان راه اندازی نظرسنجی ، امکان عضویت در خبر و امکان ارسال لیست خواستنی ها به دوستان از طریق ایمیل
  • تعریف کوپن های تخفیف انعطاف پذیر با قابلیت محدودسازی براساس فروشگاه ، گروه مشتریان ، بازه زمانی ، محصولات و گروه ها
  • تعریف حراجی در گروه محصولات خاص بصورت تخفیف درصدی یا مقدار ثابت
  • اعمال گزینه حمل رایگان براساس معیارهای قابل تنظیم
  • قیمت گذاری چند سطحی براساس حجم خرید و قیمت گذاری براساس گروه مشتریان
  • تعریف محصولات همراه جهت افزایش حجم فروش
  • ارائه ابزاری جهت معرفی و تبلیغ کالاهای جدید و ایجاد صفحات مخصوص حراجی و تخفیفات
  • امکان انتخاب محصولات اضافی در صفحه سبد خرید و انتخاب محصولات مکمل در صفحه اختصاصی محصول
  • امکان تعیین ارسال به دوستان صرفا برای مشتریان یا کلیه بازدیدکنندگان
  • امکان ارسال لیست خواستنی ها به دوستان از طریق ایمیل یاRSS
  • ارائه خبرمایه ها (RSS Feeds) از محصولات جدید ، فروش استثنایی و برچسب آنها
  • امکان راه اندازی نظرسنجی ، امکان عضویت در خبرنامه
  • امکان کنترل چندین وب سایت و فروشگاه از یک بخش مدیریتی یکتا با قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات میان آنها
  • مدیریت کاربران و تعیین نقش ها و مجوزهای دسترسی به بخش های مختلف
  • امکان سفارشی سازی کامل شکل و شمایل فروشگاه ( طراحی گرافیکی )
  • ارائه سیستم مدیریت محتوا جهت ایجاد و مدیریت صفحات اطلاعاتی و استاتیک گروه بندی مشتریان
  • نمایش چندین تصویر برای یک محصول
  • مشاهده نقد و بررسی های محصول
  • نمایش محصولات مرتبط و نمایش موجودی انبار
  • نمایش محصولات گروهی
  • افزودن محصول به لیست خواستنی ها (Wishlist) و وضعیت سفارش و تاریخچه سفارشات
  • امکان سفارش مجدد از داخل حساب کاربری و دفترچه نشانی با تعدا نشانی نامحدود
  • تعیین نشانی پیش فرض ارسال صورتحساب (Billing) و مقصد کالا (Shipping)
  • امکان ایجاد لیست خواستنی ها (Wishlist) همراه با توضیحات
  • پیشخوان مخصوص مشتریان (Dashboard) شامل مشاهده آخرین سفارشات ، سبد خرید و …
  • فرم تماس با ما
  • پیگیری وضعیت سفارش از طریق حساب کاربری
  • امکان ارسال و بازنشانی رمز عبور فراموش شده
  • امکان اطلاع رسانی از طریق ایمیل در صورت بروزرسانی سفارش یا اطلاعات حساب
  • امکان ایجاد و ویرایش سفارشات در بخش مدیریت
  • ویرایش و سفارش سازی متن ایمیل دریافت سفارش
  • نگهداری سابقه تغییرات وضعیت سفارش همراه با توضیحات
  • امکانات ورود (Import) و صدور (Export) محصولات به صورت دسته ای
  • امکان اتصال از طریق وب سرویس به سیستم های درون سازمانی موجود (Back-office)
  • تعریف محصولات قابل دریافت (Downloadable) و مجازی
  • تعریف قواعد قیمت گذاری پیشرفته
  • وضعیت موجودی ، سفارشات معوق و تعیین حداقل و حداکثر تعداد سفارش
  • تعریف محصولات ساده و گروه بندی شده
  • تعریف نرخ مالیات براساس موقعیت مکانی ، گروه مشتریان و نوع محصولات
  • تایید ، ویرایش و حذف برچسب های (Tags) محصول
  • تایید ، ویرایش و حذف و نقد و بررسی محصول
  • مدیریت فایل های چند رسانه ای نظیر تصویر و ویدئو ، تغییر اندازه خودکار تصاویر
  • نوار پیمایش لایه ای و چند بخشی جهت فیلتر نمودن نمایش محصولات در کاتالوگ و نتایج جست و جو براساس خصیصه های تعیین شده
  • تعریف بلوک های محتوا برای صفحات آغازین (Landing) گروه محصولات
  • امکان انتساب طرح گرافیکی منحصر به فرد در سطح گروه یا محصول
  • امکان مقایسه محصولات
  • امکان پیشنهاد کالاهای مکمل (Cross-sale) کالاهای اضافی (Up-sale) کالاهای مرتبط (Related Item)

مقایسه‌ی مجنتو با دیگر فروشگاه ساز‌های مطرح جهان

مقایسه‌ی مجنتو با دیگر فروشگاه ساز‌های مطرح جهان

برای دیدن جزییات روی هر عکس لمس کنید!

برای دیدن مقایسه ها کلیک کنید

Magento

woocommerce

presta shop

opencart



مقایسه سئوی فروشگاه ساز مجنتو

از alt دهی به یک عکس گرفته تا دگمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی , اگر بتوانید هزینه های سنگین راه اندازی با مجنتو را متحمل شوید , شک نکنید که در صورت تولید محتوای مناسب ، مشکل سئویی نخواهید داشت. مجنتو در سال ۲۰۱۵ با قدرت تمام , همچنان جایگاه اول خود را با قوی ترین و کاملترین ویژگی های سئو حفظ کرده است.

مقایسه گرافیک و تمینگ فروشگاه ساز مجنتو

گرچه تم ها در مجنتو ( بین ۹۰ تا ۲۰۰ دلار!) به گرانی افزونه ها (گاهی تا ۱۰۰۰ دلار آنهم برای لایسنس یکبار استفاده) نیستند , اما نسبت به روال دیگر سیستم های متن باز , اکوسیستم گرانی محسوب می شود. دست بردن در تم , اختصاصی کردن آن , نیاز به دانش فنی کاملا حرفه ای دارد و می بایست با صرف وقتی کافی توسعه دهنده گان و طراحان در آموزش و مطالعه همراه باشند.تیم تخصصی نت وب با پشتوانه چندین سال تجربه در کنار کارشناسان حرفه ای برای برپایی یک فروشگاه اینترنتی بر بستر محنتو در کنار شماست.

مقایسه پشتیبانی فنی فروشگاه ساز مجنتو

تنها یکی دو سایت ایرانی ادعای پشتیبانی از مجنتو را دارند که پیداست تازه کار و ابتدایی هستند. تعداد اندکی افزونه کاستم داخلی برای مجنتو وجود دارد.البته می توان به شرکت های داخلی حق داد زیرا تسلط بهره برداری از مجنتو برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی , قدرت و سرمایه گذاری فنی بالا می طلبد و کمتر مشتری در حال حاضر ایران حاضر به پرداخت هزینه های سنگین تحمیلی مجنتو است. البته چندین فروشگاه اینترنتی معروف و بزرگ داخلی هستند که چون استطاعت استخدام تیم دائمی توسعه داشتنه اند سراغ مجنتو رفته اند اما آنها هم دچار مشکلات فروشگاه خود هستند و نمی توانند به مجموعه خارجی سرویسی بدهند.

فروشگاه ساز مجنتو

زیرساخت مجنتو برای مدیریت کردن حجم های بزرگ بازدید و تعداد فراوان کالاها به اندازه کافی قدرتمند است. لذا ما مجنتو را تنها به شرکت هایی توصیه می کنیم که استطاعت تشکیل تیم توسعه داخلی و خریداری نسخه گران قیمت Enterpriseرا دارند. کسانی که از روز اول قصد زدن به سیم آخر را داشته باشند. اگر بنا باشد نتیجه نصب اولیه پرستاشاپ را با نصب اولیه مجنتو مقایسه کنیم قطعا مجنتو را انتخاب نخواهیم کرد مگر به خاطر پیش بینی های بسیار سرسختانه و فنی برای آینده. اگر کامنت ها و بحث های اینترنتی را دنبال کنید , با توده ای از شکایات از کندی مجنتو , نیاز سیری ناپذیرش به منابع سروری و پردازشی و زیرساختی مواجه خواهید شد. لذا اگر دانش فنی شما حرفه ای نیست سراغ مجنتو نروید. حتی اگر دانش فنی استفاده از مجنتو را هم دارا هستید اگر محصولات شما تعداد کمی دارند، مجنتو برای شما سرمایه گذاری گرانقیمتی خواهد بود.



مقایسه سئوی فروشگاه ساز ووکامرس

نه فقط به این خاطر که کارکردهای کاملی در سئوی اختصاصی فروشگاهی دارد , بلکه بیشتر به این علت که با وردپرس , قوی ترین و گسترده ترین سیستم مدیریت محتوای دنیا , کاملا یکپارچه است , از لحاظ سئو بی نظیر است. ووکامرس بعد از ۷ سال شاید حتی در حال پیشی گرفتن از مجنتو باشد. افزونه های قوی سئوی رایگان , عدم مشکل سئویی با زبان فارسی و از همه مهمتر سنجش زنده سئوی شما .

مقایسه گرافیک و تمینگ فروشگاه ساز ووکامرس

اکوسیستم کاملی از تم های متعدد برای کسب و کارها . مفهوم تم در ووکامرس , صرف گرافیک نیست بلکه شامل ترکیب خاصی از افزونه ها و حتی اطلاعات اولیه متناسب هم هست. لذا می توان در سایت های مختلفی تم هایی با قیمت مناسب برای ووکامرس و وردپرس یافت, همچن میتوانید تمپلتی کاملا مرتبط با نوع کسب و کار خود نیز پیدا کنید . مدیریت تم تا حدود بسیار زیادی با رابط کاربری آسان و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی قابل انجام است و با استفاده از هوک ها تقریبا می توان هر کار ویژه ای را در ظاهر نمایش و روند فروش ووکامرس پیاده کرد.

مقایسه پشتیبانی فنی فروشگاه ساز ووکامرس

مانند خود وردپرس , اکوسیستم داخلی ووکامرس هم به عینه کامل تر و غنی تر است. شرکت های زیادی در این زمینه با هم رقابت میکنند. تعدد و تنوع تم های راست به چپ شده و افزونه های ایرانی شده مانند اتصال به تمامی بانک های شتاب , سرویس های پستی , درگاه های ارسال پیامک داخلی , سرویس های مالی بانکی و افزونه های توسعه یافته اختصاصی توسط ایرانی ها , مالک فروشگاه اینترنتی را از نیاز به برنامه نویس داخلی و طراح مقیم بی نیاز می کند. همچنین اخیرا شرکت هایی با سابقه وارد عرصه ووکامرس شده اند تا با پشتیبانی کاملا پاسخگو و اختصاصی هر فروشگاه , سرویسی کاملا متمایز نسبت به آزادکارها , در اختیار صاحبان کسب وکار قرار دهند.

فروشگاه ساز ووکامرس وردپرس

وردپرس , به عنوان بزرگترین اکوسیستم مدیریت محتوا با میزبانی بیش از یک چهارم از کل وب سایت های دنیا! , دارای بزرگترین جامعه کاربران استفاده کننده و برنامه نویسان توسعه دهنده است. تعدد و تنوع تم ها و افزونه ها و زیبایی و کاربرد آنها بیشتر از هر اکوسیستم دیگری است. لذا با این پشتوانه قوی , راه اندازی هر نوع فروشگاه اینترنتی ولو با تعاریف خاص , آسان و دست یافتنی می شود. ووکامرس اجازه تشکیل کمپین های بازاریابی , پیاده سازی متنوع کوپن های تخفیف و راه اندازی انواع روش فروش را بخوبی می دهد.اگر عصر فروش اینترنتی را عصر موفقیت فروشندگانی بدانیم که می توانند در مورد کالای خود , اطلاعات تخصصی کاملی به مخاطب عرضه کنند تا خریدار در آزادی عمل تمام , بتواند با مقایسه کامل محصولات , بهترین مطابقت با نیازهای خود را بیابد , می توان ووکامرس را به علت سوار شدن بر بستر وردپرس , قوی ترین ساز و کار برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی در کنار یک مجله اینترنتی که متضمن اطلاعات کامل متنی , تصویری و صوتی ویدیویی درباره کالا است، دانست.



مقایسه سئوی فروشگاه ساز پرستاشاپ

پرستاشاپ پیاده سازی داخلی و کاملی از سئو دارد. امکان بهینه سازی صفحه محصول , مدیریت متاتگ ها , پوشش کلیدواژه ها و برچسب های تگ , مدیریت آدرس بندی و URL دهی صفحات. اما کارکردهای تخصصی تری که سنجش سئوی شما را بصورت زنده انجام داده و اشکالات را یادآوری کرده , راهنمایی بدست دهد در افزونه های خریدنی پرستاشاپ است که پرهزینه است در حالیکه در ووکارس رایگان است.

مقایسه گرافیک و تمینگ فروشگاه ساز پرستاشاپ

پرستاشاپ تم هایی فوق العاده زیبا دارد. مدیریت تم هم در آن در سطح آسان و حرفه ای قابل انجام است. در سطح آسان با Drag & Drop آبجکت ها میتوان چیدمان را جابجا کرد یا تغییر داد. البته تغییر سطح حرفه ای قدری مشکل است. با یک اشتباه کل سایت سفید می شود و شما هم راهی برای فهمیدن و رصد اینکه چرا چنین شد ندارید. مهندسی فرانسوی پرستا نسبت به اوپن کارت بهتر است اما نسبت به مجنتوی آمریکایی حرفی برای گفتن ندارد. راست به چپ کردن قدری مشکل ساز است و چندان نمی شود پا از چارچوب اولیه تم فراتر گذاشت.

مقایسه پشتیبانی فنی فروشگاه ساز پرستاشاپ

پرستاشاپ نسبت به مجنتو وضعیت بهتری دارد. سایت هایی با قدمت بیشتر و اعتبار بالاتر در حال پشتیبانی از مشتریان پرستاشاپی هستند. تعداد بیشتری تم راست به چپ و افزونه لوکال برای ارتباط با درگاه های بانکی و سرویس های پستی ایرانی برای پرستاشاپ وجود دارد. اما نوع کار این سایت ها و شرکت های زمینه آنها بطوری است که شما به عنوان خریدار مسوول پرستاشاپ راه اندازی شده خودتان هستید و این سایت ها صرفا افزونه هایی را ارائه می دهند. اگر پای درد دل صاحبان فروشگاه های پرستاشاپی بنشینید می بینید که لزوما جوابگویی مناسب به سوالات و رفع مشکلات ایشان وجود ندارد و پرستاشاپ می تواند انتخاب شرکت هایی باشد که نفر فنی در درون سیستم داخلی خود دارند.

فروشگاه ساز پرستاشاپ

پرستاشاپ یک راه حل رایگان است که شما را قادر می سازد فروشگاه خود را روی سرویس ابری کلود پرستاشاپ و یا با دانلود و نصب روی هاستینگ خودتان راه اندازی کنید. اگر بخواهید در کدهای آن دست ببرید باید از نسخه خودمیزبان (Self-Hosted) ان استفاده کنید. این اکوسیستم رایگان درآمد خود را از فروش افزونه های متعدد پولی روی بازارچه پرستاشاپ بدست می آورد که البته بعضی از این افزونه انصافا گران هم هستند( مثل افزونه تخصصی سئو پرستاشاپ با قیمت ۱۳۵ یورو! و یا گیفت کارت ۸۰ یورویی!)آنچه درباره پرستاشاپ جالب است روند نصب ساده و سریع آن است , خصوصا اگر از تم های از پیش آماده آن استفاده کنید , ساختن یک فروشگاه کامل تنها چند دقیقه بیشتر زمان نخواهد برد. برای راحتی استفاده از پانل ادمین و دیزاین های عالی می بایست یک دست مریزاد درست به پرستاشاپ گفت.



مقایسه سئوی فروشگاه ساز اوپن کارت

گرچه پلت فورمی است که با کارکردهای SEO همراه است اما در رقابت با رقبایی مثل مجنتو و ووکامرس , قطعا در صدر بازی سئو قرار نمی گیرد. خیلی از کاربران اوپن کارت در سال ۲۰۱۵ از این سامانه به مجنتو و ووکامرس مهاجرت کردند تا شانس افزایش تعداد خرید مشتریان شان را بالا ببرند.

مقایسه گرافیک و تمینگ فروشگاه ساز اوپن کارت

این پلتفورم اصالتا هونگ کونگی است با مهندسی چینی پیاده شده و دست بردن در تم آن آسان و از روش های مختلف ممکن است .اوپن کارت استانداردهای دقیق و سخت گیرانه ای برای برنامه نویس یا طراح الزام نمی کند. علت رویکرد بسیاری شرکت های طراح وب ایرانی به این سیستم همین سهولت کاربردی است. خریداری تم ها با قیمتی مناسب ممکن است و لذا راه اندازی فروشگاه در این اکوسیستم هزینه زیادی در بر نخواهد داشت. اما همین موضوع در کارهای ظریف تر و حرفه ای تر , و برای بازدید های سنگین , دردسر ساز می شود.

مقایسه پشتیبانی فنی فروشگاه ساز اوپن کارت

کارهای خوبی روی توسعه اوپن کارت در ایران انجام شده و شما می توانید با هزینه ای کاملا پایین از فروشگاهی جاافتاده و زیبا در اوپن کارت بهره مند شوید. این شرکت های داخلی فهرست متنابهی از افزونه ها و تم های فروختنی را ارائه می دهند که نسبت به پرستاشاپ غنی تر و کامل تر است. اما پشتیبانی ایشان از اوپن کارت های راه اندازی شده اختصاصی نیست و تقاضاهای کاستم سازی و اختصاصی خواهی مشتری اغلب نادیده گرفته می شود. می توان با هزینه ای مناسب فردی داخلی را برای توسعه آسان اوپن کارت استخدام کرد اما به محض دست بردن در سورس , از دایره شمول پشتیبانی آن سایت های مرجع داخلی خارج می شود.

فروشگاه ساز اوپن کارت

از خلال کامنت ها و بحث ها , اوپن کارت سیستمی راضی کننده و خوب به نظر می رسد. گرچه به لحاظ بصری دمویی به جالبی پرستاشاپ ندارد اما وقتی بحث انتخاب کدام پلت فرم پیش می آید وزن بیشتری می یابد. در دموی اوپن کارت می توانید به جای تم پیش فرض ابتدایی , از بین تعداد متنابهی تم گرافیکی زیبا یکی را انتخاب کنید. در صفحه داشبورد پانل ادمین می توانید خلاصه آماری و نموداری جالب از فروش خود ببینید و مانند پرستاشاپ از بین انبوهی افزونه , یکی را انتخاب و نصب کنید.می توان گفت اوپن کارت هم سیستم جاافتاده با کاربری راحت است که گرچه در تمینگ قدرت پرستا و در کد قوی مانند مجنتو نیست و دست بردن در کدنویسی آن به علت عدم پیروی از استانداردهای مدرن روز برنامه نویسی دنیا , چندان آسان و بی تبعات نیست؛ اما برای شرکت های کوچک که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را دارند گزینه ای مناسب است.

فروشگاه ساز مجنتو

ابزار تجاری قوی جهت بازاریابی قدرتمند محصولات

ابزار تجاری قوی جهت بازاریابی قدرتمند محصولات

همواره به خود می بالیم که به عنوان برترین نماینده رسمی مجنتو در کشور پهناور ایران فعالیت کنیم. مجموعه منحصربفر ما با تیمی قوی و متشکل از 10 نفر از برترین برنامه نویسان و طراحان وب سایت به عنوان هسته مرکزی فعالی خود را در سال 90 آغاز نموده است و امید به آن داریم که بتوانیم فروشگاه ساز مجنتو که بی نظیر ترین و محبوب ترین فروشگاه ساز در دنیا می باشد را در ایران با کمترین هزینه و صرف وقت به تمامی افراد ارائه نماییم و در ارائه خدمات تکمیلی مرتبط با این فروشگاه ساز حداکثر گام های ممکن را برداریم.

 

میزبانی وب و هاست مجنتو

فروشگاه ساز مجنتو قدرتمند ترین سیستم فروشگاه ساز مجازی و اینترنتی است که طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است . قدرت این فروشگاه ساز در سئو و همچنین مدیریت فروشگاه شما بسیار بالا تر از پرستا شاپ و اوپن کارت است . یکی از بزرگترین مشکلات دارندگان فروشگاه های مجازی مبتنی بر مجنتو پیدا کردن یک میزبانی سازگار است . هاست مجنتو به دلیل طراحی بسیار خاص و حرفه ای این اسکریپت نیاز به تنظیمات و کانفیگ بسیار حرفه ای دارد و با سایر سیستم های میزبانی وب کاملا متفاوت است .مشکلات دارندگان این نوع فروشگاه ها فقط به این ختم نمیشوند و حتی در اغلب موارد این اسکریپت قدرتمند بر روی هاست معمولی نصب هم نمیشود که این موضوع به تنهایی اهمیت وجود هاست مجنتو را بیشتر میکند . گروه نت وب در راستای خدمات هاست حرفه ای خود اقدام به سرویس دهی اختصاصی و فروش هاست ویژه ایی به دارندگان این فروشگاه ساز قدرتمند نموده است .

لوگو مجنتولوگو نت وب
ویژگی های مجنتو

امکان داشتن وبلاگ در کنار فروشگاه

دریافت اطلاعات مشتری تنها در یک صفحه

امکان ثبت سفارش توسط اپراتور

قابلیت چند زبانه بودن

امکان ثبت ایمیل جهت اشتراک در خبرنامه ها

سازگار با گوگل آنالیتیکز

امکان نمایش محصولات پر مخاطب

تعریف کوپن های تخفیف با اعمال شرایط خاص توسط مشتریان

امکان تعریف موجود یا عدم موجودی محصول

امکان نمایش محصولات جدید

پشتیبانی از

ssl

امکان اضافه شدن محصولات به لیست علاقه مندی های مشتریان

بهینه شده برای موتورهای جستجو

تعریف محصول قابل دانلود

قابلیت ارائه گزارش های متعدد

نمایش محصولات اخیراً دیده شده

امکان ثبت و ارسال کد رهگیری بسته ارسالی برای مشتری

امکان استفاده از پوسته های مختلف

امکان ایجاد نظرسنجی های مختلف از مشتریان

مدیریت موجودی محصول

امکان خرید مشتریان از فروشگاه بدون نیاز به ثبت نام

امکان ثبت نظرات مشتریان

ارسال پیامک در وضعیت های مختلف سفارش

ارسال ایمیل اطلاع رسانی به صورت خودکار

مشاهده سفارش های گذشته ، اطلاعات حساب کاربری ، عضویت در خبرنامه در پروفایل مشتری

امکان امتیاز دهی به محصول

امکان مشاهده محصولات مرتبط به هر محصول

قابلیت استفاده از چند واحد پولی

لوگو مجنتو
ویژگی مجنتوویژگی مجنتو

محاسبه مالیات بر حسب گروه مشتریان ، نوع محصول و کشور مشتری

تعریف محصول به صورت گروهی (سبد کالا)

امکان تعریف پروموشن های فروش مناسبتی و یا رفتاری مشتری

امکان تعریف کاربر و اعمال سطوح دسترسی مختلف برای کاربران

امکان نمایش محصولات پر فروش

امکان تعریف ، ذخیره و مشاهده چندین آدرس ، سبد خرید و نظرات ثبت شده در پروفایل مشتری

. . .و امکانات متعدد دیگر متناسب با نیاز شما

قیمت گذاری چند لایه ای و پلکانی بر روی تعداد خرید یک محصول

امکان تعریف چندین فروشگاه و کنترل آن ها از طریق یک پنل ادمین

اشتراک به صورت ایمیل یا در شبکه های اجتماعی (معرفی به دوستان)

محاسبه هزینه ارسال با روش های متفاوت (بر اساس وزن ، مبلغ سفارش ، و …)

امکان مشاهده لیست محصولات اخیراً مقایسه شده

تعریف روش های پرداخت متفاوت و روش های ارسال متفاوت

امکان نمایش محصولات با فروش ویژه

امکان تعریف meta tag ، meta keyword ، meta description و ..

دارای وب سرویس های آماده جهت اتصال با سیستم های اطلاعاتی دیگر

امکان تعریف محصول به صورت پکیج (bundle product)

قابلیت RSS برای محصولات جدید ، پیشنهادات ویژه جدید

امکان مشاهده لیست محصولات اخیراً بازدید شده

قابلیت محاسبه مالیات و هزینه ارسال برای محصولات

قالب واکنش گرا جهت مشاهده بر روی گوشیهای موبایل ، تبلت و تلویزیون)

تعریف گروه مشتریان و اعمال سیاست های قیمتی برای هر گروه

امکان تعریف محصول به صورت قابل پیکربندی (configurable product)

امکان مشاهده محصولات مرتبط به هر محصول

امکان نمایش محصولات پر بازدید

logo
footerimage