طراحی اپلیکیشن موبایل یا وب سایت

/, آموزشی, اپلیکیشن/طراحی اپلیکیشن موبایل یا وب سایت

طراحی اپلیکیشن موبایل یا وب سایت

شرکت ها و سازمان ها برای ورود به فضای موبایل و حضور موفق در این فضای جدید و تاثیرگذار، باید مسائل مختلفی را مدنظر قرار دهند. در این مواقع، موضوع مهمی که مطرح میشود این است که آیا طراحی اپلیکیشن موبایل بهتر است یا یک وب سایت موبایلی، یا هر دوی آنها. شاید در نگاه اول، به نظر برسد که تفاوت زیادی بین اپلیکیشن موبایل و وب سایت موبایلی وجود ندارد. اما تعیین اینکه کدام یک برای شرکت ها و کسب و کارها مناسبت تر است به موارد مختلفی، از قبیل مخاطب، بودجه، هدف، و نیازها بستگی دارد.

اتفاوت بین اپلیکیشن موبایل و وب سایت موبایل

پیش از آنکه به ارزیابی مزایا و امکانات اپلیکیشن موبایل و وب سایت موبایلی (ریسپانسیو) بپردازیم، مهم است تفاوت های اصلی آنها را بدانیم.

وب سایت موبایلی، مانند هر وب سایت دیگری، از صفحات HTML تشکیل شده که با یکدیگر ارتباط (لینک) دارند و میتوان از طریق اینترنت، که در موبایل بیشتر شبکه وای فای، 3G و 4G است، به آن دسترسی داشت. ویژگی اصلی وب سایت موبایلی، که آن را از سایر وب سایتها متمایز میکند، این است که به گونه ای طراحی شده که در صفحه نمایش کوچک و لمسی موبایل به درستی نمایش داده میشود. این نوع طراحی، که طراحی واکنش گرا نام دارد، تبدیل به استاندارد جدید طراحی وب سایت شده، که نه تنها موبایل-پسند است، بلکه با ابعاد مختلف صفحه نمایش، از موبایل و تبلت گرفته با لب تاپ و کامپیوتر، قابل تطبیق و سازگاری است.

وب سایت موبایلی یا همان واکنش گرا، همچون سایر وب سایت ها، امکان نمایش متن، عکس، ویدئو، و اطلاعات دیگر را دارد. علاوه بر این، برخی امکانات مختص موبایل را نیز دارد، مانند لمس شماره تلفن برای برقراری تماس تلفنی و یا نقطه یابی برای استفاده از نقشه.

از طرف دیگر، اپلیکیشن موبایل در واقع نرم افزارهای دانلودی هستند و بجای اینکه در مرورگر موبایل نمایش داده شوند، بر روی گوشی نصب و اجرا میشوند. کاربران میتوانند، با توجه به نوع سیستم عامل موبایل خود، که این روزها اندروید گوگل و iOS اپل معروف ترین آنها هستند، به بازارهای اپلیکیشن نظیر گوگل پلی و اپ استور مراجعه کنند و اپلیکیشن مورد نیاز خود را در آنجا بیابند و دانلود کنند.

طراحی اپلیکیشن موبایل به گونه ای است که برخی از آنها، محتوا و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق اتصال به اینترنت بصورت آنلاین دریافت کرده و نمایش میدهند، مشابه وب سایت های موبایلی. برخی دیگر نیز محتوا و اطلاعات مورد نیاز را همراه خود ذخیره میکنند تا بتوان بصورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت نیز به آنها دسترسی داشت.

اطراحی اپلیکیشن موبایل بهتر است یا وب سایت موبایلی

باینکه طراحی اپلیکیشن موبایل برای کار شما بهتر است یا وب سایت موبایلی (واکنش گرا)، به هدف تان بستگی دارد. اگر قصد دارید سرویس بخصوصی عرضه کنید، طراحی اپلیکیشن موبایل مناسب تر است. اما اگر صرفا قصد اطلاع رسانی دارید، وب سایت موبایلی کفایت میکند. شاید کار شما به گونه ای باشد که همزمان، هم به طراحی اپلیکیشن موبایل، و هم به طراحی وب سایت موبایلی نیاز داشته باشید. البته بیشتر کسانی که تصمیم به طراحی اپلیکیشن موبایل میگیرند، قبلا وب سایت موبایلی داشته اند. در واقع، ابتدا با وب سایت موبایلی در فضای موبایل حضور پیدا کرده اند، و بعد از مدتی با گسترش کار، تصمیم به طراحی اپلیکیشن موبایل و ارتقاء فعالیت های خود گرفته اند.

بدین ترتیب میتوان گفت که قدم اول در مسیر حضور موفق در فضای موبایلی، داشتن وب سایت سازگار با موبایل (یا همان وب سایت واکنش گرا) است. در قدم بعدی میتوان از طراحی اپلیکیشن موبایل برای گسترش کار استفاده کرده و خدماتی که در وب سایت نمیتوان ارائه داد را بوسیله اپلیکیشن عرضه کرد.

اطراحی اپلیکیشن موبایل بهتر است یا وب سایت موبایلی

اگر هدف تان بازاریابی و ارتباط با مخاطبان در فضای موبایل است، داشتن یک وب سایت موبایلی واکنش گرا منطقی خواهد بود. وب سایت دارای مزایای مختلفی است که در آغاز فرآیند موبایلی شدن میتوان از آن بهره برد، مانند دسترسی گسترده، سازگاری، و مقرون به صرفه بودن.

[/fusion_text][/one_full][

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

2019-05-07T12:46:03+00:00می 12th, 2018|Categories: Uncategorized @fa, آموزشی, اپلیکیشن|دیدگاه‌ها برای طراحی اپلیکیشن موبایل یا وب سایت بسته هستند