اشتباهات سئو فروشگاه اینترنتی

/, مجنتو/اشتباهات سئو فروشگاه اینترنتی

اشتباهات سئو فروشگاه اینترنتی

موتورهای جستجو اصلی ترین منبع ترافیک و دریافت بازدید هستند.بنابراین جای تعجب ندارد که انجام سئو (SEO) جزء اولویت های اصلی دارندگان وب سایت باشد.حال اگر بنا باشد وب سایت شما تراکنش های آنلاین داشته یا اصطلاحا یک فروشگاه اینترنتی باشد این موضوع اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند چرا که هر کلیک و هر بازدید از سایت یک فرصت بالقوه برای فروش و کسب درامد خواهد بود. بنابراین چه کارهایی باید انجام دهید تا وب سایت شما بازدید کننده بیشتری از طریق جستجوی گوگل به خود جذب کند ؟متاسفانه با اینکه بعضی سایت ها از طراحی بسیار مناسبی برخوردارند، به دلیل ارتکاب یک سری اشتباهات بزرگ سئو در طراحی سایت فروشگاهی خود باعث می شوند که دیده نشوند. دانست این اشتباهات بزرگ سئو درطراحی سایت فروشگاهی باعث می شود که از جمله سایت هایی نباشید که علیرقم رعایت بسیاری از استانداردها در لیست نتایج جستجو دیده نمی شوند.

انجام سئو سایت های فروشگاهی به طور ذاتی با قواعد سئو سایت های معمولی فرقی ندارد.در مورد سئو سایت های فروشگاهی نیز ما تاکید بر محتوا و مطالب ، کیفیت و سلامت لینک ها و تگهای meta descriptions داریم. اما فرق اصلی در اینجاست که سایت های فروشگاه اینترنتی ساختار متفاوتی دارند و از این رو استراتژی های متفاوتی برای سئو موثر آنها لازم است.نکات زیر براساس نیاز مدیران سایت های فروشگاهی به باردیدکنندگان بیشتر تنظیم شده وهدف آن کمک به بیشتر شدن بازدید و کلیک های سایت می باشد.

 سئو و گرافیک در طراحی سایت فروشگاهی

برای درک بهتر رابطه ی سئو با گرافیک در طراحی سایت به این نکته توجه کنید که فرآیندهای کار بر روی یک سایت دو دسته کلی خواهد بود. از یک طرف  باید بر روی قوانین سئو سرمایه گذاری کرده و استراتژی های مربوط به آن را پایه ریزی کنید و یک وب سایت ایده آل از نظر موتورهای جستجو بسازید. در این صورت سئو سایت بهتر می شود و در نتیجه سایت شما شاهد افزایش ترافیک خواهد بود.

اما از طرف دیگر می توانید با عدم توجه به رابطه ی سئو با گرافیک در طراحی سایت  با کار بر روی  یک سایت مؤثر و مفید وقت بگذارید نه یک سایت پربازدید و سئو شده. این مورد باعث می شود که کاربران و بازدیدکنندگان سایت به مراتب کمتر باشند اما این کاربران بیشتر با مطالب شما تعامل داشته و وقت بیشتری می گذرانند.

با این حال شما باید بالانسی برای رابطه ی سئو با گرافیک در طراحی سایت قائل شوید. حال اگر بتوانید محتوای سایت خود را بهینه سازی کنید و در کنار آن از ظاهری زیبا و جذاب در طراحی سایت خود استفاده کنید، شما موفق به ایجاد یک تعادل در رابطه ی سئو با گرافیک در طراحی سایت شده اید. در این صورت، مطمئن باشید که سایت بسیار موفقی خواهید داشت.

برای داشتن سئو مناسب برای سایت فروشگاهی 

  • برای هر صفحه از متا دیتا (Meta Data) مخصوص به خود استفاده کنید: در واقع اطلاعات اولیه ایست که هر وب سایت و هر صفحه ی آن به موتورهای جستجو می دهد.اینکه موضوع صفحه چیست و چه توضیحی راجع به آن می تواند بدهد درون تگ های متا قرار میگیرد که توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی است.توضیحات مربروط به صفحه در تگ های Meta درون کدهای HTML وب سایت قرار می گیرند.موتورهای جستجو توجه ویژه ای به این تگ ها نشان می دهند و از طریق آنها میتوانند موضوع صفحات را بهتر درک کنند.بنابراین چرا برای هر محصول از تگ متای جداگانه استفاده نکنید ؟ برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی شما کالاهای آشپزخانه می فروشد حتما سیستم بازاریابی شما برای محصولات مربوط پخت و پز با سیستم بازاریابی محصولات مربوط فضای آشپرخانه مانند سینک و شیرآلات و .. فرق میکند.این تفاوت باید در متن های مربوط به Meta Data صفحات مشخص باشد تا در نهایت باعث سئو بهتر وب سایت شما شود.
  • از نظرات مشتریان در سایت فروشگاهی خود استفاده کنید: در صفحات مربوط به محصولات خود محلی را برای نظردهی کاربران تعیین کنید.نظرات مثبت از مشتریان نه تنها باعث جلب اعتماد مشتریان بالقوه می شود بلکه از این طریق نوشته های بیشتری برای توضیح محصولات شما تولید می شود نوشته هایی که کاملا جدید است.شما میتوانید از کلمات برای توضیح محصولاتتان استفاده کنید اما این اجازه را به کاربران بدهید تا آنها نیز نظرات مثبتشان را در مورد محصول شما بیان کنند.این کار بدلیل افزایش حجم محتوای سایت تاثیر مثبتی بر سئو وب سایت فروشگاهی شما خواهد گذاشت.
  • استفاده زیاد از کلید واژه ها: یکی از رایج ترین اشتباهات بزرگ سئو در طراحی سایت فروشگاهی استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است. دقت کنید که به کارگیری کلمات کلیدی زیاد فقط به سئو سایت شما صدمه میزند. انتخاب چند کلیدواژه اصلی، جامع و دقیق میتواند رطبه ی سئو ی شما را افزایش دهد.
  • ساخت بلاگ ( صفحه مقالات ) برای سایت فروشگاهی: صفحه بلاگ یا مقالات فرصت بسیار مناسبی به شما می دهد که متن های بهینه شده در سایت فروشگاهی خود قرار دهید.این متنها می تواند درباره خود فروشگاه یا درباره برخی محصولات باشد.می توانید لینک های داخلی به آنها اضافه کنید و از همه مهمتر وجود بلاگ در سایت به موتورهای جستجو این پیام را می دهد که وب سایت شما پویا و فعال است که این مسئله برای سئو بسیار اهمیت دارد.
  • استفاده هوشمندانه از لینک های داخلی: مطمئنا از تاثیر لینک های خارجی بر سئو سایت آگاه هستید و مطمئنا تمایل دارید وب سایت های دیگر لینک های شما را در صفحات خود قرار دهند اما نباید اهمیت لینک های داخلی (Internal Links) را فراموش کنید.برای مثال شما میتوانید لینک های مربوط به محصولات برجسته خود را در صفحه اصلی قرار دهید یا محصولات خود را دسته بندی کرده و برای کالاهای درون هر دسته لینک های جداگانه ایجاد کنید(برای مثال در منوی بالای سایت) و یا محصولاتی که دارای تخفیف های ویژه و مدت دار هستند را به صورت پیشنهاد های مشخص در صفحه اصلی و صفحات دیگر قرار دهید.یک گذینه دیگر این است که لینک چند محصول خاص را در صفحه ” درباره ما ” وب سایت خود قرار دهید.
  • عدم استفاده از Title Tag و Meta Description : در سایت های فروشگاهی عموما از تصاویر برای نمایش محصولات استفاده میشود. تصاویر دارای خاصیت title و meta description می باشند. یکی دیگر از اشتباهات بزرگ سئو در طراحی سایت فروشگاهی عدم استفاده از این خصوصیات است. به یاد داشته باشید که هر تصویری که حامل کلمات کلیدی شما در این 2 خصیصه باشند، بسیار در سئوی شما تاثیر گذار خواهند بود.
  • قرار دادن نوشته جایگزین (Alt-Text) برای عکس محصولات: موتورهای جستجو قادر به تشخیص موضوع عکس یا فیلم نیستند آنها فقط قادربه پردازش نوشته ها هستند.اضافه کردن نوشته جایگزین یا تگ Alt برای عکس محصولات به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که بتوانند آنها را شناسایی کنند.به بیان دیگر اضافه کرده تگ Alt عکس ها را تبدیل به نوشته میکند تا موتورهای جستجو بتوانند آنها بخوانند و ثبت کنند.فروشگاه های اینترنتی اغلب دارای تعداد زیادی عکس از محصولات خود هستند.از این عکسها برای توضیح و شناساندن محصولات خود به موتورهای جستجو استفاده کنید و از این طریق کمک زیادی به سئو سایت فروشگاهی خود و جذب کلیک نمایید.
  • در مورد مطالب تکراری هوشیار باشید: موتورهای جستجو از اینکه وب سایت ها متن ها را بازیافت کرده یا محتوای آن را تکرار می کنند بسیار بیزارند.خطر این اتفاق برای وب سایت های فروشگاهی بیش از سایر سایت ها است.چرا که دایره لغاتی که برای معرفی و توضیح محصولات از آنها استفاده میکنید نامحدود نیست.با این حال این موضوع بسیار حیاتی است که تا حد امکان تلاش خود را بکنید تا از کلمات و نوشته های خلاقانه و منحصیر به فرد برای معرفی هر محصول خود استفاده کنید.مزیت هایی که این کار برای سئو سایت های فروشگاهی دارد به سختی های آن می ارزد.
  • برای توضیح محصولات خود کم نگذارید: زمانی که سایت فروشگاه اینترنتی خود را طراحی کرده و محصولات مختلف به آن اضاف می کنید درواقع فرصت مناسبی برای تقویت سئو سایت فروشگاهی خود ایجاد می نمایید.در مورد کلمات سخاوتمند باشید ، محصولات خود را با جزییات توضیح دهید و در میان توضیحات از کلمات کلیدی به گونه ای صحیح استفاده کنید.اما در این کار افراط نکنید و به نحوه انجام آن دقت نمایید.اگر توضیحات مربوط به محصولات شما کم ، غیر واقعی یا نا مرتبط باشد مطمئنا بجای جذب مشتری تعداد زیادی از آن ها را از دست خواهید داد.
  • انتخاب غلط کلمات کلیدی: یکی از بزرگترین اشتباهات بزرگ سئو در طراحی سایت فروشگاهی انتخاب نادرست کلمه کلیدی می باشد. در یک سایت فروشگاهی معمولا کلمات کلیدی یکنواختی انتخاب می شود که این به جرات بزرگترین اشتباهات بزرگ سئو در طراحی سایت فروشگاهی به شمار می رود. کلمات کلیدی در سایت های فروشگاهی باید فقط خلاصه به زمینه ی کاری کلی شما شود و در مود هر محصول کلمه کلیدی باید فقط بیانگر آن محصول باشد.
  • محتوای نا مربوط به کلیدواژه : همیشه برای هر کلیدواژه ای که انتخاب میکنید حتما محتوایی مربوط به آن درنظر بگیرید. این اشتباه معمولا زمانی رخ میدهد که شما قصد دارید چند موضوع مختلف را در قالب یک متنن مورد بررسی قرار دهید. محتوای نا مربوط به کلیدواژه ی شما یکی دیگر از اشتباهات بزرگ سئو در طراحی سایت فروشگاهی شما به شمار می رود.

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

2022-12-05T08:06:26-01:00جولای 18th, 2018|Categories: آموزشی, مجنتو|دیدگاه‌ها برای اشتباهات سئو فروشگاه اینترنتی بسته هستند