راه اندازی بی دردسر فروشگاه مجنتو برای محصولات

یکی از مشکلات مهم و اساسی در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی انتخاب نادرست فروشگاه ساز ها می باشد.و متاسفانه دلایلی مانند عدم وجود منابع آموزشی مناسب به زبان فارسی و کم تجربگی اکثر افرادی که این تجارت را انتخاب کرده اند این مشکل را گسترده تر کرده است.در این مقاله قصد داریم شیوه انتخاب درست فروشگاه ساز را با هم بررسی کنیم.

شما در ابتدا باید 2 مسئله مهم را برای خود شفاف و روشن نمایید.

1-سطح دانش شما در حرفه ای که می خواهید وارد آن شوید در چه سطحی است؟

باید چنین گفت که اگر سرمایه کافی در اختیارتان نیست،اگر زمان کافی برای مدیریت درست یک فروشگاه آنلاین ندارید،اگر از آن دسته افرادی هستید که با مطالعه مطالب آموزشی جدید میانه خوبی ندارید و از کار با اسکریپت های E-Commerce  واهمه دارید این کار مناسب شما نمی باشد زیرا که مدیریت نادرست شما باعث بدگمانی مردم به فروشگاه های آنلاین می شود و یک مشتری ناراضی تجربه تلخ خود را به اطرافیان منتقل می کند و به هر میزان که به مشتریان ناراضی اضافه شود حجم چند برابری از جامعه نسبت به فروشگاه اینترنتی بدگمان می شوند و از سوی دیگر سرمایه ای که از همان ابتدا می توانست در مسیر صحیح تری به مصرف برسد از دست می رود.

با تمام این حرف ها اگر علاقه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید باید یک اصل مهم را در نظر بگیرید که آن اصل یادگیری است و اگر از اصول فروشندگی در  فضای مجازی اطلاعی ندارید کتاب های آموزشی را مطالعه کنید و اگر در طول کار نیاز به کار با نرم افزاری داشتهاید آن را بیاموزید.

2– چه میزان بودجه ای را برای خرید فروشگاه ساز یا راه اندازی فروشگاه در نظر گرفته اید؟

راه اندازی هر کسب و کاری نیازمند سرمایه اولیه است و کسب و کارهای مجازی هم به همین صورت می باشد راه اندازی یک کسب و کار مجازی موفق آن هم بدون هیچ سرمایه ای تقریباً محال است و اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه مجازی برای فروش محصولات خود هستید به سرمایه کافی برای مخارج پیش بینی شده و نشده  مانند هزینه اجاره دامنه و سرور،هزینه خرید یا طراحی قالبی مناسب برای فروشگاه،خرید یا طراحی ماژول های احتمالی مورد نیاز برای فروشگاه،پرداخت دستمزد گرافیست و ببرنامه نویس،خرید ملزومات فروشگاه مانند پاکت و کارتن برای بسته بندی و … نیاز دارید.

این بسیار مهم است که با آگاهی کامل از هزینه ها در این راه قدم گذاشته تا با کمبود بودجه مواجه نشوید اما چه کارهایی برای کم شدن هزینه پیشنهاد می شود؟

اولین پیشنهاد استفاده از قالب های فروشگاهی اپن سورس می باشد نرم افزار های اپن سورس تحت مجوز مشخصی به رایگان ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که اگر قرار بود آن ها را طراحی کنید باید چیزی حدود صدها میلیون تومان هزینه می کردید.

در حال حاضر فروشگاه ساز “مجنتو” از پر امکان ترین و بهترین فروشگاه ساز های جهان می باشد و تعداد فروشگاه هایی که در سراسر جهان با مجنتو ساخته شده است بیش از دو برابر بیشتر از فروشگاه هایی است که با پرستاشاپ و … ساخته شده است.

ولی در اینجا این سوال پیش می آید که اگر این فروشگاه ساز ها به صورت رایگان منتشر می شود پس رقابت بر سر چیست؟

در اینجا پاسخی ساده وجود دارد و آن هم فروش امکانات اضافی می باشد،طراحان و توسعه دهندگان اسکریپت های مختلف در داخل و خارج از کشور قالب ها و افزونه ها و خدماتی مرتبط با اسکریپت ها تولید ن می کنند تا از طریق فروش آن ها به اسفاده کنندگان از آن اسکریپت کسب درآمد کنند در واقع آن ها هرآنچه که برای فروشگاهتان نیاز دارید را به شما می فروشند.پاسخ به این سوال ها کلید حل مشکلات شما خواهد بود.ولی در ابتدا شما باد تفاوت بین CMS  و E-Commerce را بدانید.

CMS

CMS به معنی سیستم مدیریت محتوی است و همانطور که از اسم آن مشخص است برای انتشار محتوای متن،عکس،ویدئو،صوت و یا ترکیبی از این ها می باشد.در واقع هر زمان که قصد ایجاد یک وب سایت پویا را دارید MS ها بهترین ابزار برای شما می باشند.از محبوب ترین CMS ها می توان به وردپرس،جوملا،دروپال و …. در سراسر جهان اشاره کرد.

E-Commerce

E-Commerce  به معنی تجارت الکترونیک بوده که مفهوم گسترده ای دارد و به فرآیند خرید،فروش و یا تبادل محصول،خدمت و یا اطلاعات در بستر شبکه های کامپیوتری است.

Online Shopping  به معنی خرید اینترنتی زیرمجموعه از E-Commerce  می باشد و از محبوب ترین وب شاپ ها می توان به مجنتو،اپن کارت،او اس کامرس و … اشاره کرد.برای به موفقیت رساندن فروشگاه اینترنتی خود شما باید 2 اصل مهم را در نظر داشته باشید. اول ظاهر حرفه ای و دوم بهینه بودن فروشگاه برای موتورهای جستجوگر

حالا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا یک CMS  می تواند (مثلا وردپرس)  می تواند یک فروشگاه ساز باشد؟

جواب به طور واضح خیر است به یاد داشته باشد که وب شاپ ها ابزارهایی هستند که تمام نیازهای یک فرآیند کامل چرخه فروش را تحت پوشش قرار می دهند.نگرش یک سیستم فروشگاه ساز کلی است در صورتی که CMS ها تنها مختص چند فرآیند جذب مشتری در فرآیند فروش هستند. و می توان گفت که اضافه نمودن امکان ثبت سفارش در وب سایت هایی که ماهیت فروشگاهی ندارند از کارایی های CMS می باشد به عنوان مثال صاحب یک وب سایت شخصی قصد دارد کتابی را که به تازگی نوشته است را به کاربران سایت خود بفروشد.

2019-05-26T06:17:21+00:00ژوئن 14th, 2017|Categories: مجنتو|دیدگاه‌ها برای راه اندازی بی دردسر فروشگاه مجنتو برای محصولات بسته هستند