فروشگاه های اینترنتی از چه طریقی مجوز می گیرند؟

فروشگاه های اینترنتی از چه طریقی مجوز می گیرند؟ امروزه به وضوح مشخص است که تعداد فروشگاه هاي اينترنتي که يک کسب و کار الکترونيکي رسمي براي خود دست و پا کرده اند در مقايسه با گذشته بيشتر شده است.

خريد اينترنتي مسئله اي است که در طی چند سال گذشته به آرامی جاي خود را در ميان کاربران حرفه اي ايراني باز کرده است.  ولی به دلیل قطع و وصل شدن زیاد اینترنتی و یا سرعت پایین آن که همیشه در ایران وجود داشته است  هیچ وقت مردم ایران نتوانستند به طور کلی به فروشگاه های اینترنتی اطمینان داشته باشند. البته به غیر از این مشکل امنیت هم همیشه جای خود را داشته است که بسیاری از کاربران از این ماجرا ترسی داشته اند که مبادا اطلاعات بانکی آن ها توسط یک درگاه نا مطمئن فاش شود و دست افراد نا اهل بیفتد ولی با وجود این مشکلات باز هم افرادی هستند که سراغ این نوع خرید ها رفته و به رونق فروشگاه اینترنتی کمک کرده اند.

و امروزه شاهد این هستیم که تعداد فروشگاه های اینترنتی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

فروشگاه های اینترنتی از چه طریقی مجوز می گیرند؟

به دلیل استقبال کردن کاربران از فروشگاه اینترنتی مدیران کشور تصمیم گرفتند که رسمیت بیشتری به این کسب و کارها ببخشند و باعث امنیت بیشتری در فضای کسب و کار الکترونیک بشوند و تا الان اسم نماد الکترونیکی به گوش شما خورده است،اگر شما قصد این را داشته باشید که کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنید که خرید و فروشی در آن باشد باید یک تاییدیه از وزارت صنعت و معدن داشته باشید که  نماد الکترونیکی یا ای نماد همان تاییدیه می باشد.

در واقع هر فروشگاهی که نماد الکترونیکی داشته باشد مشتریان ببیشتری را به خود جلب می کند و مردم هم به آن فروشگاه اعتماد بیشتری می کنند چرا که این طرز فکر وجود دارد که فعالیت این شرکت و مشخصات مالک آن یک بار توسط یک سازمان رسمی مورد بررسی قرار گرفته است و اگر اقدام خلافی در آن سایت صورت گیرد کار برای پیگیری رسمی ساده می شود. در مجموع امروزه تعداد افرادی که این نوع کسب و کار را جدی می گیرند نسبت به گذشته بیشتر شده است و مردم نیز تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند حالا می خواهیم بررسی کنیم کخ فروشگاه های اینترنتی از چه طریقی مجوز می گیرند؟

فروشگاه های اینترنتی از چه طریقی مجوز می گیرند؟

نماد اعتماد الکترونيکي چيست؟

امروزه برای راه انداختن یک سایت تجاری و فروشگاه اینترنتی در داخل کشور لازم است که بر نحوه فعالیت کردن این دسته از پایگاه ها نظارت شود تا اگر از طرف آن ها اشتباهی پیش آمد بتوان به راحتی پیگیری کرد.

تا قبل از این به دلیل ثبت نشدن فروشگاه های مجازی و پایگاه های الکترونیکی و مجوز نداشتن این ها آمار دقیق و درستی از از میزان و نحوه تخلفات در فضای اینترنت کشور وجود نداشته است به همین علت مدیران آگاه برای امنیت بیشتر در فضای مجازی به پایگاه هایی که قصد راه اندازی یک تجارت الکترونیک دارند ای نماد یا همان نماد الکترونیکی ارائه می دهد.

در مورد نماد اعتماد یا ای نماد باید بدانید که این نوع نماد ها به دوگونه تقسیم می شوند در دسته اول نماد دائم یک ستاره قرار گرفته است که باید بدانید که گرفتن نماد دائم نیاز دارد که جموعه ای از معیارها بررسی بشود و در مرحله دوم هم نمادی به عنوان نماد دائم دو ستاره قرار گرفته است و اگر بخواهیم با نماد مرحله قبل مقایسه کنیم باید بگوییم که مراحل گرفتن نماد دقیقا مشابه قبلی است ولی تنها فرقی که دارد اين است که براي گرفتن نماد دائم دو ستاره فروشگاه شما حتما باید گواهي امنيت SSL را در وب سايت فروشگاه نصب داشته باشد. براي گرفتن نماد الکترونیکی باید به سايت نماد اعتماد وارد شوید و ثبت نام کنيد.

فروشگاه های اینترنتی از چه طریقی مجوز می گیرند؟

چرا روند رشد فروشگاه هاي اينترنتي کند است؟

فرض کنید که شما قصد خرید محصولی را به صورت اینترنتی دارید شما کالای مورد نظر خود را در موتور جستجو سرچ می کنید و با لیست انبوهی از وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی می رسید که هم سردرگم می شوید و هم مشخص نیست که کدام یک از فروشگاه ها به دیگری برتری دارد با این اوصاف میان این فروشگاه ها گیج شده و شاید از خرید خود پشیمان شوید بعد از گذشت زمان زیادی بحث گرفتن مجوز به وجود آمد و به دلیل پیچیده بودن مراحل و کند پیش رفتن روال کاری تعداد کمی از فروشگاه ها اقدام به دریافت نماد الکترونیکی کردند و این موضوع باعث شد که بسیاری از فروشگاه ها قید گرفتن ای نماد را بزنند از طرفی دیگر نیز خرید کردن از فروشگاهی که نماد الکترونیکی ندارد قانونی نیست و هم فروشنده و هم خریدار در صورت بروز مشکل مقصر هستند و امکان انجام شکایت و پیگیری آن وجود ندارد .

متاسفانه بسیاری از فعالان در زمینه فروشگاه اینترنتی فکر می کنند که فقط گرفتن نماد الکترونیکی کافی است و بعد از گذشتن از این مراحل کسب و کار پر رونقی خواهند داشت ولی به طور قطع اگر پروسه راه اندازی و دریافت نماد الکترونیکی ساده باشد با توجه به این موضوع که قشر جوان ما خلاقیت زیادی دارند وسوسه می شوند که یک فروشگاه انلاین تهیه کنند اما باید این نکته را در نظر داشت که مدیریت یک فروشگاه آنلاین موجب رشد کردن آن کسب و کار یا شکست خوردن آن می شود و متاسفانه در کشور ما همیشه مشکل مدیریتی وجود داشته و تعداد فروشگاه هایی که با مدیریت صحیح موفق به کسب در آمد از این راه شده اند بسیار کم است.

راه فروشگاه‌هاي اينترنتي بدون نمادالکترونيکي ناهموار است

 

حقیقتی که در رابطه با قانونی شدن فروشگاه های اینترنتی وجود دارد این است که با وجود تمام تلاش هایی که برای به رسمیت بخشیدن فروشگاه های مجازی شد اما با این وجود تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی وجود دارند که رسمی نشده اند و خریداران باید هوشیار باشند و به هر فروشگاهی اعتماد نکنند با زیاد شدن فروشگاه های مجازی غیر معتبر کم کم اعتماد مردم نسبت به این بستر کم می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که نیمی از فروشگاه ها پروانه کسب و نماد الکترونیک ندارند و این یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آید.

از مزایای فروشگاه اینترنتی می توان به صرفه جويي در زمان و وقت، قيمت هاي مناسب تر، تنوع بيشتر محصولات، به دست آوردن اطلاعات کامل تر در مورد محصولات و مقایسه آن ها، دسترسي به بازار و امکانات موجود در شهرهاي بزرگ تر از نقاط دور کشور و همچنين کاهش  دادن ترافيک و آلودگي هوا اشاره کرد.

خريداران محدود هستند

 

با اینکه فروشکاه های اینترنتی در کشور زیاد می باشد ولی درصد خریداران خیلی قابل توجه نیست در حال حاضر در خوش بینانه ترین حالت حدود 5 تا 10 درصد مردم با موضوع خرید اینترنتی آشنایی دارند و این به خاطر نوظهور بودن این نوع کسب و کار در کشور ما می باشد و استقبال خوبی هم در کشور صورت نگرفته است ولی مشکل فقط به عدم آشنایی نیست بلکه بسیاری از سرویس دهندگان کار خود را به خوبی انجام نمی دهند و باعث دلزدگی در همان تعداد محدود خريداراني که در حال حاضر اين پروسه را تست کرده اند، مي شوند. ولی با تمام این صحبت ها وجود نماد الکترونیکی یک نقطه مثبت و قوت محسوب می شود و زیرا وقتی مهر تایید یک سازمان رسمی به یک فروشگاه اینترنتی زده می شود باعث می شود که مردم به آن تمایل بیشتری داشته باشند.

باید به آینده امیدوار بود و با این دید به ماجرا نگاه کرد که همانطور که خدمات بانکداری الکترونیک در سال های گذشته بین مردم رایج نبوده ولی حالا مردم حاضر نیستند به خاطر خدمات بانکی به بانک مراجعه کنند فروشگاه اینترنتی و خرید به صورت مجازی هم آینده ای روشن در پیش رو دارد  و این همان راهی می باشد که کشورهای پیشرفته جهان سال های قبل آن را طی کرده اند

البته باید توجه داشته باشیم که مردم هم بايد هنگام خريد کردن از فروشگاه اينترنتي به این موضوع توجه کنند که فروشگاه مورد نظرشان مورد تاييد چه سازماني می باشد و آيا مجوز مورد نياز براي فعاليت را دريافت کرده است؟ آيا نماد اعتماد الکترونيکي دارد؟ و با اطمينان بيشتري خريدشان را انجام دهند.

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

footerimage
2019-05-12T05:40:29+00:00جولای 12th, 2017|Categories: مجنتو|دیدگاه‌ها برای فروشگاه های اینترنتی از چه طریقی مجوز می گیرند؟ بسته هستند