سایز تصاویر در طراحی سایت

سایز تصاویر در طراحی سایت

قبل از طراحی سایت حتما باید در رابطه با نحوه قرار گرفتن عکس ها در سایت کمی وقت بگذاریدفکر کنید همین تصاویر در وب سایت ها ممکن است به معنای نمودارها یا نقشه ها و یا حتی عکس های استاندارد باشد که همه این موارد  در قالب دیجیتالی در سیستم شما موجود می باشد و می تواند بر روی وب سرور ذخیره شود.البته این امکان وجود دارد که در زمان استفاده با مشکلات خاصی روبرو شده که این اتفاق سبب این می شود که بازدیدکنندگان در وب سایت شما با اختلافاتی در تصاویر مواجه شوند.

اهمیت سایز تصاویر

تصاویری که در وب سایت می تواند استفاده شود در اندازه و سایزهای مختلفی می باشد برای مثال دوربین های دیجیتالی از سایز های 1 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل و بیشتر می باشد.

دقت کنید وقتی یکی از دوستان شما برایتان ایمیلی ارسال می کند که حاوی عکسی می باشد که با دوربین جدید خود گرفته است وقتی فایل پیوست بزرگ و دارای حجم زیاد باشد دانلود آن خیلی طول می کشد حالا فرض کنید در سایت خود از همان عکس ها استفاده کنید و دقیقا همان اتفاق برای سایت شما نیز می افتد .

اما شما باید سایز عکس های سایت را به وسیله نرم افزار ویرایشگر تغییر دهید که می توانید توسط نرم افزار re-size این کار را انجام دهید و عکس را مناسب با صفحه وب سایت خود کنید.

به طور مثال عکسی که پیکسل عرضی آن 1000 است باید آن را به یک چهارم یعنی 250 پیکسل تغییر دهید.و اجازه دهید که نرم افزار ویرایشگر به صورت خودکار طول(عمودی) عکس و حجم آن را تغییر بدهد. و بعد از آن گزینه “حفظ نسبت” یا maintain aspect ratio یا عباراتی مشابه این را پیدا کنید و بزنید.

زمانی که می خواهید عکس را ذخیره کنید می توانید رزلوشن های مختلفی در سطح بالا و پایین برای آن انتخاب نمایید که معمولا رزلوشن پایین برای وب سایت های معمولی کافی می باشد مگر اینکه بخواهید از عکس ها در سایت های هنری استفاده نمایید.

برخی از ویرایشگرها نیز گزینه های بیشتری برای ذخیره کردن تصویر  با رزلوشن مناسب در وب سایت دارند.

زمانی که در طراحی سایت خود از تصاویر در صفحات وب سایت استفاده می کنید، حتما کدهایی html شبیه به این را دیده اید.

خیلی مهم است که طول و عرض داده ها ارائه شودو این زمانی ارزشمند خواهد بود که طول و عرض را تغییر داده باشید. که با فراهم کردن این اطلاعات در واقع به مرورگرها در اختصاص دادن  فضای صفحات(هنگام بارگزاری تصاویر) کمک زیادی می کنید.

اگر این تعریف ها را در ساخت سایت مشخص نکرده اید،یا مرورگرهای قدیمی تر نمی توانند فرمت متن های سایت را بخوانند و یا عکس های آن وب سایت مشخص نمی شود و متوقف می شود و اگر این نکات را در طراحی سایت خود در نظر بگیرید سرعت سایت بالا می آید و بازدید کنندگان رضایت بیشتری دارند و این خود موثر خواهد بود.

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

footerimage
2022-12-05T08:01:08-01:00سپتامبر 20th, 2017|Categories: آموزشی|دیدگاه‌ها برای سایز تصاویر در طراحی سایت بسته هستند