روند اصولی طراحی فروشگاه اینترنتی مجنتو

/, مجنتو/روند اصولی طراحی فروشگاه اینترنتی مجنتو

روند اصولی طراحی فروشگاه اینترنتی مجنتو

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی میخواهید.اینکه سایت شما قرار است یک سایت شرکتی ساده باشد یا فروشگاهی یا یک مرکز دانلود فایل، کلیات سایت شماست. برای طراحی سایت فروشگاهی باید از قبل مشخص کرده باشید که چه جزئیاتی دارید و طی چه مسیری یک محصول در سایت شما فروخته میشود.

گام اول در طراحی فروشگاه اینترنتی مجنتو – تعریف سناریو

اینکه صرفا بگوییم یک فروشگاه میخواهم یا بی نتیجه خواهد بود یا طراحی سایت شما با شکست مواجه خواهد شد. شما انقدر باید جزئیات را مشخص کرده باشید که در اواسط طراحی سایت هیچ تغییری ندهید. پروژه های موفق قبل از اجرا حدود 10 تا 50 صفحه جزئیات نوشته شده هستند. ما فرض میکنیم شما در مورد پروژه تان مشورت کردید و مشاوره گرفتید و سناریو را پس از تحلیل و بررسی کامل نگارش کرده اید.

گام دوم در طراحی فروشگاه اینترنتی مجنتو  – طراحی قالب یا تعریف ساختار UI/UX

با این شرط به سراغ گام دوم میرویم. این مرحله همان نقشه راه است. مانند طراحی نقشه یک ساختمان است. در یک ساختمان شاید بشود یک دیوار را کج کرد اما نمیتوان برخی ستون های اصلی را حذف یا جابجا کرد.در مورد طراحی قالب و انتخاب بین خرید قالب آماده یا طراحی اختصاصی قالبدر مقاله ای جدا بحث کرده ایم.

به یاد داشته باشید این مرحه مانند ساختن اسکلت ساختمان است.پس از پایان این مرحله امکان تغییرات در UI تقریبا غیر ممکن است و هر تغییری به سختی بازسازی یک ساختمان خواهد بود. پس از طراحی قالب یا خرید قالب مورد نظر که توسط یک UI کار انجام میشود باید قالب را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم و به صورت همزمان واحد backend روی CMS شما کار خواهد کرد.

گام سوم طراحی فروشگاه اینترنتی مجنتو  – تولید CMS اختصاصی یا نصب CMS عمومی

اینکه CMS یا تفاوتدر کجاست در مقالات مجزا صحبت کرده ایم. اگر CMS اختصاصی باشد که نسبت به سناریو کد میشود. اگر CMS مانند جوملا یا ورد پرس عمومی باشد، قالب متناسب با CMS طراحی شده همزمان نصب و راه اندازی میشوند. پس از اینکه CMS و قالب را به هم اتصال دادیم میتوانیم برای انتشار وب سایت طراحی شده اقدام کنیم.

دو نوع تغییر در این مرحله داریم. یک دسته ساختار اصلی UI یا دیتابیس را تحت تاثیر قرار میدهد که بسیار دشوار است و برنامه نویس و طراح سایت به سختی زیر بار تغییرات در این مرحله میروند و یک دسته تغییرات به سادگی قابل انجام است. البته برخی تغییرات ساده و قابل انجام برای مشتری به هدف جلب رضایت مشتری توسط هر شرکتی انجام خواهد شد.

البته عموما در ایران این روند معکوس طی میشه. اول CMS انتخاب میشه. مثلا میگن با وردپرس یه سایت بسازیم. چرا وردپرس؟ چون بسیار ارزان است. بعد یه قالب از نمایشگاه قالب یکی از سایت های فروش قالب انتخاب میکنن که به خاطر عکس هاش خیلی جذابه. در نهایت همه عکس های اون قالب رو با عکس های کسب و کار خودشون تغییر میدن.

با توجه به قالب تصمیماتی میگیرن و سناریو رو بارها تغییر میدن و متاسفانه در نهایت چیزی که تحویل میگیرن یک UI زشت با UX غیر استاندارد هست که به دلیل حذف عکس های اورجینال قالب، یک ظاهر افتضاح داره و در نتایج گوگل هم به سختی دیده میشه.

 

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

2019-05-07T12:41:00+00:00جولای 16th, 2018|Categories: آموزشی, مجنتو|دیدگاه‌ها برای روند اصولی طراحی فروشگاه اینترنتی مجنتو بسته هستند