سئو فروشگاه شما و سایت های رقیب

/, مجنتو/سئو فروشگاه شما و سایت های رقیب

سئو فروشگاه شما و سایت های رقیب

  بینش‌های حاصل از این تجزیه‌وتحلیل به ما کمک می‌کند تا فعالیت‌های سئو را اولویت‌بندی کنیم و متوجه شویم که چگونه باید کمپین‌های سئو را راه‌اندازی کنیم.تجزیه‌ و تحلیل رقابتی سئو، پروسه‌ی بسیار مهمی است، زیرا از این طریق اطلاعات موردنیازمان را در مورد اینکه چه تاکتیک‌هایی در صنعت ما بهتر جواب می‌دهند و ما برای بهبود رتبه‌بندی کلیدواژه‌های خود باید چه‌کارهایی انجام دهیم، به دست می‌آوریم.زمانی که نقاط ضعف و قوت رقیبان را پیدا می‌کنیم، می‌فهمیم که برای پیشی گرفتن از آن‌ها چقدر سخت است و برای دستیابی به این هدف، به چه میزان از منابع نیاز داریم.

تجزیه‌وتحلیل کلیدواژه‌ها

آنالیز کلیدواژه‌ها پروسه‌ای است که به ما نشان می‌دهد رقیبان با استفاده از کدام کلمات کلیدی، رتبه‌ی بسایت خود را بهبود داده‌اند که شما هنوز از آن‌ها استفاده نکرده‌اید. این پروسه به‌نوعی مهندسی معکوس است، زیرا شما بررسی می‌کنید که علت رتبه‌ی برتر رقبا چیست و سپس تحقیق می‌کنید که چگونه باید از این کلیدواژه‌ها استفاده کنید. برخی از راه‌هایی که پیش روی شما است عبارت‌اند از متادیتای مجدد، اصلاح معماری سایت، تغییر و اصلاح یک قطعه از محتوای قدیمی، تولید محتوای جدید و ویژه‌ای که در آن مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها یا لینک‌ها به‌کار رفته باشد.

تراکم کلیدواژه‌ها

همان‌طور که در دو قسمت قبلی آموزش سئو توضیح دادیم، یکی از مهم‌ترین عواملی که به رتبه‌بندی بهتر سایت منجر می‌شود، چگالی یا تراکم کلیدواژه‌ها است. شما با ارزیابی تراکم کلیدواژه‌های رقیب متوجه می‌شوید که با چه حجم و شتابی باید از کلیدواژه‌ها استفاده کنید. به این منظور، آدرس وب‌سایت رقیب را دریکی از ابزارهای سنجش تراکم  وارد کرده و نتیجه را یادداشت کنید. این کار را برای همه‌ی وب‌سایت‌های رقیب تکرار کنید.

لینک‌های داخلی

اگر می‌خواهید بدانید که وب‌سایت رقیب شما تا چه حد قوی است، باید معماری آن را بررسی کنید. در مرحله‌ی اول، سعی کنید تاکتیک‌های ارتباطی آن‌ها را پیدا کنید. آیا می‌توانید مدل بهتری برای جریان لینک‌های وب‌سایت خودتان تنظیم کنید؟ فراموش نکنید که یک ساختار قوی سایت به شما کمک می‌کند بیشترین استفاده را از لینک‌ها ببرید. هدف این است که با حداقل وابستگی به بک لینک‌ها رتبه‌ی سایت را بهبود دهید و معماری سایت است که در این راه به شما کمک می‌کند.

آنالیز محتوا

میدانید که محتوای طولانی‌تر، شانس به‌کارگیری کلیدواژه‌ها را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر شما باید محتوای منحصربه‌فردی تولید کنید که ارزشمندتر از رقیب است، بنابراین صرف کپی‌برداری از منابع دیگر، نه‌تنها اعتبار برند شما را پایین می‌آورد، بلکه سئوی شما را در درجه‌ی پایین‌تری نسبت به رقبا قرار می‌دهد. لینک‌های خارجی نیز در کیفیت محتوای شما تأثیرگذارند، بنابراین اگر متوجه شدید که رقبا، لینک‌های خروجی شایان توجهی ندارند یا شما می‌توانید لینک‌های خروجی بهتری را در برنامه‌ی خود قرار دهید، از این فرصت استفاده کنید.شما باید کیفیت و کمیت محتوای رقیبان را ارزیابی کنید. برای مثال هر مقاله از چند کلمه تشکیل‌شده و کیفیت مطالب در چه حدی است. در پایان، میزان استفاده‌ی رقبا از مدیا را فراموش نکنید. میدانید که تصاویر و ویدیو، تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌دهند و گوگل نیز علاقه‌ی بیشتری به صفحاتی دارد که تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه می‌دهند. رقیب شما از چه تصاویر، پادکست‌ها و ویدیوهایی استفاده می‌کند؟ این محتوا چقدر معتبر است؟

آنالیز رسانه‌های اجتماعی

شما نمی‌توانید تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سئوی وب‌سایت را نادیده بگیرید. یک کمپین عالی رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند:

  • روابط بهتری برقرار کنید
  • تعامل بیشتری با مشتریان داشته باشید
  • محتوای خود را بهتر بفروشید

بنابراین باید فعالیت رقبای خود را در رسانه‌های اجتماعی بررسی کنید. روش ساده‌ی کار این است که به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها نگاه کنید و میزان و کیفیت تعاملات آن‌ها را ببینید. همچنین می‌توانید به کمک وب‌سایت SocialMention، مشارکت مخاطبان آن‌ها را مشاهده کنید و حتی سهم اجتماعی هر صفحه‌ی جداگانه را مستقلاً ببینید.

پیاده‌سازی نتایج آنالیز در جریان کاری

تجزیه‌وتحلیل سئوی رقابتی، فاکتوری نیست که بتوانید در طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال آن را نادیده بگیرید. این پروسه به شما کمک می‌کند کمپین‌های سئوی منحصربه‌فرد و پیچیده‌ای را بر پایه‌ی دیتای به‌دست‌آمده و همچنین تقاضای بازار شروع کنید. به‌علاوه این تجزیه‌وتحلیل شما را از رقیبانی که صرف از برنامه‌های روتین سئو استفاده می‌کنند و جزئیات دقیق صنعت خود را در نظر نمی‌گیرند، جلو می‌اندازد. پس در اسرع وقت پیاده‌سازی نتایج آنالیز را شروع کنید و البته آن را با سایر نیازها/ خواسته‌های مشتریان، تطبیق دهید.

[/fusion_text][/one_full][

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

2019-05-07T12:41:24+00:00جولای 15th, 2018|Categories: آموزشی, مجنتو|دیدگاه‌ها برای سئو فروشگاه شما و سایت های رقیب بسته هستند